https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Ulica Klasztorna już gotowa. Jest nowa droga, chodniki, przystanki, oświetlenie i wymalowane pasy [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
W styczniu drogowcy betonowali wiaty przystankowe - był to ostatni etap prac przy przebudowie ul. Klasztornej. W lutym, w czasie słonecznej pogody, drogowcy malowali znaki poziome, m.in. pasy na przejściach dla pieszych. Jak informuje nas Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich, prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu droga powinna zostać oddana do użytkowania dla kierowców. Do tej pory ul. Klasztorną jeździć mogą tylko okoliczni mieszańcy i komunikacja miejska. Zobaczcie, jak generalnie wyremontowana droga wygląda z lotu ptaka.

FLESZ - Pierwszy stopień alarmowy ALFA-CRP wprowadzony w całej Polsce

od 16 lat

W ramach zadania wymienione zostały sieci podziemne, pojawiła się kanalizacja sanitarna oraz deszczowa wraz z przepompownią i zbiornikiem retencyjnym, odnowiona jest nawierzchnia jezdni i chodniki, przebudowane zostały przystanki autobusowe. Tam, gdzie jest to konieczne, zostały przebudowane i ustawione ekrany akustyczne. Przewidziana została też budowa kanalizacji sanitarnej od ul. Syrachowskiej do ul. Longinusa Podbipięty oraz od ul. Syrachowskiej do ul. Odmętowej wraz z przyłączami.

Oprócz samej ulicy Klasztornej, remontu doczekały się odcinki ulic poprzecznych: Żaglowej, Odmętowej, Jutrzyńskiej, Stare Wiślisko, Zbyszka z Bogdańca, Michała Hutnika i Syrachowskiej. W sumie nowa nawierzchnia pojawiła się także na prawie 300 metrach lokalnych dróg.

Aktualnie ulica wyłączona jest z tzw. ruchu tranzytowego (wyznaczony jest objazd ulicami Podbipięty, Giedroycia, Ptaszyckiego i Jana Pawła II). Klasztorną poruszać mogą się jednak wciąż autobusy komunikacji miejskiej oraz okoliczni mieszkańcy, klienci punktów usługowych i sklepów, pracownicy firm.

Przy ul. Klasztornej w Krakowie powstaje też zbiornik retencyjny, w którym gromadzona będzie deszczówka z tej i okolicznych ulic. Budowa zbiornika potrwa jednak dłużej niż remont sąsiadującej z nim ulicy.

Rozbudowa ul. Klasztornej będzie kosztować łącznie ok. 25 mln zł. Wykonawcą jest firma INSTBUD. Remont, według planu, ma się zakończyć w kwietniu 2022 r.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Dobrze, że kończą, chyba nawet w terminie, a co do progów, to jakby kierowcy jeździli zgodnie z przepisami to by nie trzeba było ich montować. Niestety niektórzy jak widzą kawałek prostej to gaz do dechy i nie patrzą że zaraz jest przejście dla pieszych.
R
Rhw
Progi poduszkowe to SPOWOLNIENIE RUCHU I TYM SAMYCH ZWIĘKSZENIE ZANIECZYSZCZENIA Z RUR WYDECHOWYCH , bo jak zwalniam przed progiem to redukuje bieg po czym dodaje gazu ja mam większe zużycie paliwa i wydalam więcej smrodu ! ALE WIDAĆ MATOŁY O TYM NIE WIEDZĄ I NAWALILI PROGÓW CO NIEMIARA CHYBA ŻE, MAJĄ PROWIZJE Z ORLENU !

Nie mam szacunku dla urzędników miejskich co od wielu lat w Krakowie ŚWIADOMIE I PREMEDYTACJĄ ZAWĘŻAJĄ I ZWALNIAJĄ RUCH - to chora ideologiczna dysfunkcja umysłowa która, prowadzi do świadomego zakorkowania i zasmrodzenia miasta !
Z
Zbigniew Rusek
Powinni zdemontować te progi poduszkowe, gdyż tam kursuje autobus. To mit, ze taki próg nie jest dotkliwy dla autobusu. jest. Owszem, autobus jest dużo szerszy i ma dużo większy rozstaw kół przednich niż samochody osobowe, ale inaczej jest na tylnej osi, gdyż tam są bliźniacze koła, przez co i tak muszą jechać po progu (tylko przednie nie muszą, gdyż są pojedyncze opony). Jak gdzieś kursuje autobus, to nie powinno być żadnych "śpiących policjantów", wyniesionych zebr i skrzyżowań czy innych szykan. Autobusowi należy ułatwiać przejazd. Jeszcze dodam, że pasy ruchu są nieco za wąskie dla autobusów (chyba, że nie będzie się mijał autobus z autobusem jadącym z przeciwka).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska