Krakowscy urzędnicy poinformowali właśnie, że działający na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich wykonawca złożył nowy wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy al. 29 Listopada na odcinku od ul. Woronicza do granic miasta. – Mamy nadzieję, że tym razem te kwestie, które były przyczyną nierozpatrzenia pierwszego wniosku o ZRID zostały przez wykonawcę uregulowane. Liczymy, że organ prowadzący uruchomi postępowanie wyda decyzję, która pozwoli nam na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji – informuje Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.
Zgodnie z zapowiedziami urzędników miejskich rozbudowa al. 29 Listopada miała rozpocząć się już... w 2018 roku.
Urzędnicy miejscy przypominają: pierwszy wniosek o ZRID dla rozbudowy al. 29 Listopada został złożony w styczniu tego roku. Po dwóch miesiącach weryfikowania organ prowadzony postępowanie - Małopolski Urząd Wojewódzki – postanowił o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia. Powodem były kwestie związane z uregulowaniem stanu prawnego i podziałem działek, przez które przebiegać będzie rozbudowana al. 29 Listopada. - Zakładamy, że decyzję ZRID uzyskamy w tym roku. A to pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych w I kwartale 2020 roku. Wykonawca będzie miał nieco ponad 2 lata na realizację zadania – mówi Łukasz Szewczyk.
Rozbudowa al. 29 Listopada od u. Woronicza do granic miasta to druga co do wielkości inwestycja infrastrukturalna Miasta w północnej części Krakowa. Zakres prac obejmuje przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km wraz z modernizacją obiektów inżynierskich oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia.
Jednym z elementów zadania jest rozbudowa dwóch przecinających się z al. 29 Listopada wiaduktów kolejowych. – Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami PKP, by uzgodnić najbardziej dogodny z naszego punktu widzenia, a także z perspektywy funkcjonowania sieci kolejowych termin przebudowy tych obiektów inżynieryjnych – zaznacza dyrektor Szewczyk. - Mamy też nadzieję, że uda się uzgodnić takie terminy zamknięcia torów w ciągu tych dwóch wiaduktów, by nie doszło do opóźnień w realizacji naszego zadania - dodaje.
Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków i płynności ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowanymi do realizacji inwestycjami komunikacyjnymi, m.in. budową północnej obwodnicy, linii tramwajowej do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy.
Zadanie jest realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą jest Konsorcjum firm STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Lider), STRABAG Sp. z o.o. (Partner). Wartość kontraktu to 94.897.131,26 PLN.
WIDEO: Dzieci mówią jak jest. Co dzieci wiedzą o polityce
- Wstyd! Tak Polacy biją się o towar w sklepach
- Nie jedz tego! Te produkty zostały wycofane - mogą szkodzić
- Wybory Miss Małopolski 2019. Tak wyglądały zmagania kandydatek [ZDJĘCIA]
- Tragiczny stan Bulwarów Wiślanych. Widok jest przerażający
- Najlepsze memy o krakowskich uczelniach
- Skoczek narciarski Dawid Kubacki wziął ślub! [ZDJĘCIA]
