https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Urzędnicy naobiecywali, a tramwajów z niską podłogą brakuje

Dawid Serafin
Rafał Piwowar na początku lipca br. wysłał do ZIKiT-u pismo, w którym zwrócił uwagę, że w weekendy niskopodłogowy tabor stoi nieużywany w zajezdniach.
Rafał Piwowar na początku lipca br. wysłał do ZIKiT-u pismo, w którym zwrócił uwagę, że w weekendy niskopodłogowy tabor stoi nieużywany w zajezdniach. fot. Anna Kaczmarz
Pojazdy z niską podłogą na linii 52 pojawią się dopiero w październiku, a i to nie jest pewne.

Coś denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście? Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Mieszkańcy Mistrzejowic wciąż walczą o to, by bardziej komfortowe tramwaje w weekendy zastąpiły stary tabor na popularnej wśród pasażerów linii nr 52. W połowie sierpnia Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu poinformował, że odpowiednie pojazdy posiada, ale nie wyśle ich na trasę, "bo mieszkańcy staną się roszczeniowi".

Na początku września urząd jednak zmienił zdanie, ale pojazdy mogą pojawić się na torach najwcześniej w połowie października.
- Po zatwierdzeniu powakacyjnego rozkładu jazdy skierowaliśmy odpowiednie pismo do Miejskiego Przedsięborstwa Komunikacji - wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKiT-u.

Zgodnie z nim rozdział taboru ma być tak prowadzony, aby w dni wolne od pracy, kiedy występuje mniejsze zapotrzebowanie na przywozy, w maksymalnym stopniu kierować tramwaje niskopodłogowe do obsługi linii tramwajowych. Taki tabor najwcześniej będzie mógł wyjechać na trasy w połowie października.

Jak przekonują przedstawiciele MPK, w chwili obecnej wszystkie niskopodłogowe pojazdy są już rozdysponowane, a tramwaje stojące w weekendy w zajezdniach przechodzą kontrole techniczne.

Dodatkowo rozwiązanie problemu komplikuje remont na ulicy Limanowskiego. Z jego powodu 20 tramwajów niskopodłogowych kursuje tylko na odcinku Kurdwanów - Nowy Bieżanów bez możliwości ich przemieszczenia w inne rejony miasta.

- To trochę gra na czas. Najpierw urzędnicy mówili o wrześniu, teraz o połowie października. Ciekawe, jaki będzie kolejny termin wprowadzenia obiecanych zmian - zastanawia się Rafał Piwowar, mieszkaniec i miłośnik komunikacji miejskiej.

To on na początku lipca br. wysłał do ZIKiT-u pismo, w którym zwrócił uwagę, że w weekendy niskopodłogowy tabor stoi nieużywany w zajezdniach. - Razem z kolegą obliczyliśmy, ile tramwajów kursuje, a ile z nich odpoczywa w zajezdni - wyjaśnia Piwowar.

Walkę o niskopodłogowce zamierza kontynuować. Założył już specjalny profil na Facebooku: Akcja: Niskopodłogowe tramwaje do MistrzejowicDzięki niemu chce dotrzeć z informacją do jak największej liczby mieszkańców. Nadal zamierza wysyłać pisma do urzędników. I tak do skutku.

A urzędnicy obiecują, że jeśli tylko będzie możliwość, tramwaje ruszą na trasę po Krakowie.

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
k.klimek
na linii nr 52 Kraków nie potrzebne długie , nowe wozy tramwajowe mpk mówi że zrezygnowało z decyzji .
h
handycap
Znam ten ból. Na wózku bez niskopodłogowego tramwaju czy autobusu nigdzie się nie ruszę. Walczcie walczcie.

Tak czy inaczej jaram się jutrzejszym meczem siatkarzy:) Kibicujecie? Byłem wczoraj w multikinie na meczu z Włochami i byłą miazga.Poleca.
s
s.
A co z przeglądami tych "uwięzionych" między Kurdwanowem a Bieżanowem?
G
Gość
Jesteś poprostu taki prosty jak warzywko z którego barszcz się gotuje.
a
asm.
Przypomniałem sobie jak pewien znajomy miłośnik komunikacji miejskiej (ja oczywiście w pełni to popierałem), walczył o z 7 - 8 lat temu o NGT6 na linii nr. 5. Przez jakiś czas kursowały właśnie na piątce, 3 sztuki, po jakimś czasie zostały zdjęte. Sprawa oparła się o interpelację na RMK, którą złożył Pan Radny Sławomir Pietrzyk z zapytaniem do Pana Prezydenta Miasta Krakowa, jak Nowa Huta i czym jest obsługiwana, chodzi o tabor tramwajowy z niską podłogą. Oczywiście uzyskaliśmy wyczerpującą odpowiedź ze strony Pana Prezydenta Miasta Krakowa prof. Jacka Majchrowskiego. Ale odpowiedzi dlaczego NGT6 zniknęły z piątki, udzielił ówczesny rzecznik MPK albo ZIKiT (już niepamiętam). Ale ten Pan stwierdził że NGT6 z piątki zniknęły z powodów oszczędnościowych...bo dojazd z zajezdni Podgórze na trasę piątki - KOSZTUJE ! Co oczywiście nie jest do końca prawdą, w końcu na inne linie też tramwaje muszą dojechać z miejsca stacjonowania, a wozy NGT6 przecież są energooszczędne co tez tej odpowiedzi przeczyło. Zgadzam się z opinią że pod tym względem rozdysponowania "niskaczy tramwajowych" Nowa Huta była dyskryminowana (bo przecież w innych miastach niskacze pojawiały się na całej sieci, choćby w Warszawie). Koniec, końców udało się wywalczyć z czasem niskopodłogowce NGT8 na 14, choć NGT6 tez mogą być, bo 14 jest linią uzupełniającą. Podaje ten przykład dlatego że dzisiaj niestety trzeba o wiele rzeczy "walczyć i zabiegać", i tępić uprzedzenia i znieczulicę urzędników, takie to czasy niestety.
m
miłośnik
Nikt tego nie powie otwarcie ale nie chodzi o przeglądy tylko o dbanie o tabor by wyjeżdżał tylko na linie na których podróżuje rodzina kierownictwa mpk a reszta odpoczywała w TT i nie nabijała niepotrzebnych kilosów.
a
ale maja tempo !
To chyba do pracy w zajezdni przychodzi w sobotę z 250 mechaników, bo na poniedziałek rano wszystkie wagony są gotowe do wyjazdu na linię, a w normalnych warunkach przegląd takiego wagonu trwa nawet tydzień....
K
Kierownik odpowiada
Obecnie na terenie zajezdni stacjonuje po 12szt. NGT6 i 8 które wymagają przeglądów w każdą sobotę.
K
Kierowniku TT, pytam Pana:
W odpowiedzi na kłamstwo serwowane przez MPK proszę o przekazanie do publicznej wiadomości następujacych danych:
- ile wagonów niskopodłogowych stacjonuje w zajezdni w weekendy
- ile czasu potrzebne jest na wykonanie przeglądu technicznego takiego wagonu
a teraz:
- po ilu pracowników (na każdej zmianie) jest w pracy w weekendy
i wreszcie:
- ile czasu trwałby przegląd techniczny jednego wagonu, gdyby "ci" właśnie pracowenicy pracujący w weekendy nie wykonywali nic innego jak tylko przeglądy?

Otóż kolejna obłuda tym razem rodem z MPK. Powód zasadniczy: nie, bo nie. Bo to huta, a huta nie będzie dysktować warunków bo MPK wie lepiej gdzie należy posłać wagony niskopodłogowe [ czytaj: w rejony gdzie mieszka kierownictwo]
J
Jan Śmigły
Dla hutników wszystko co najlepsze sorry to już nie te czasy
j
jony
Może mu chodzi o Piastów bo stoi obok "52"-ki
B
Bajtlok
Chyba jest niepełnosprawny , więc ma o co walczyć
K
K.
Wnosi to coś do dyskusji?
Jeśli się nie mylę, to tramwaj za nim jest biało-niebieski. I co z tego?
f
frantic four
patrzac na łape tego goscia, wyglada mi na nie do konca pelnosprawnego, ale moge sie mylic.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska