"Kontynuowane będą także prace w rejonie pętli w Łagiewnikach, gdzie potrzebna jest wymiana zwrotnic i krzyżownic. Prawdopodobnie uda się także przeprowadzić prace na torowisku biegnącym wzdłuż ul. Zakopiańskiej" - informują w ZIKiT.
Dodają, ze wciąż nie ma natomiast decyzji, kiedy mogłaby się rozpocząć naprawa torowiska w al. Solidarności. Sprawdzają, jakie prace są niezbędne, by torowisko umożliwiało jazdę z pełną prędkością na całym odcinku.
Urzędnicy miejscy informują, że przewidywane jest także "wzmocnienie" torowiska w al. Pokoju - torowisko będzie podbijane, a szyny szlifowane, zwłaszcza na odcinku w rejonie Dąbia. Na łukach zamontowane będą nowe szyny. W planach są także dalsze remonty rozjazdów na najważniejszych skrzyżowaniach w Starym Mieście (pod Bagatelą, przy Colegium Novum, na skrzyżowaniu Dominikańskiej i Gertrudy czy pod Koroną).
"Większość prac będzie prowadzona w okresach najmniej uciążliwych dla pasażerów, co będzie szczególnie ważne po wyłączeniu torowisk do Bronowic i na ul. Krakowskiej. Te nietypowe warunki sprawiają, że planowanie kolejnych prac naprawczych może okazać się niemożliwe do pogodzenia z koniecznością przewożenia miliona pasażerów dziennie" - dodają w ZIKiT.
Tak dawniej podróżowało się po Krakowie [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Poważny program
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto