https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: urzędnicy wyłożą miliony na techniczne nowinki w MPK

A. Maciejowski, P. Rąpalski
Tablice przydają się pasażerom, ale ważniejsza jest dla nich punktualność. Tej często brakuje
Tablice przydają się pasażerom, ale ważniejsza jest dla nich punktualność. Tej często brakuje Jan Hubrich
Aż 46 mln zł urzędnicy chcą wyłożyć na nowoczesne "gadżety" w komunikacji miejskiej, m.in. : elektroniczne tablice na przystankach, kamery strzegące buspasów czy komputery pokładowe w tramwajach. 32 mln zł na ten projekt daje Unia, a 14 mln wykłada Miasto.

Pytanie tylko, jak na tych inwestycjach skorzystają pasażerowie? Szczególnie, że miastu brakuje 30 mln zł na komunikację. Musi przez to podwyższać ceny biletów i skracać trasy.

Tymczasem na przystankach pojawi się 200 nowych elektronicznych tablic. Koszt jednej to ok. 120 tys. zł. - Tyle tablic to fanaberia, przecież na przystankach są papierowe rozkłady - mówi Danuta Wilk, pasażerka. - Wolałabym, aby za takie pieniądze wstrzymano wzrost cen biletów - dodaje.
W mieście zainstalowane będą też 23 kamery, które miałyby fotografować auta wjeżdżające bezprawnie na wydzielone pasy dla autobusów. - Kamery nie byłyby potrzebne, gdyby policja pilnowała porządku - mówi Michał Lach, kierowca.

Czytaj także:**Kraków otrzyma z Unii miliony na transport publiczny**

Urzędnicy planują także uruchomienie trzeciej nitki Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, tym razem do Bronowic. Problem jednak w tym, że działające już linie do Kurdwanowa i Płaszowa jeżdżą ze średnią prędkością 20km/godz. i zatrzymują na każdej większej krzyżówce.Trudno więc nazwać je szybkimi...

Przetargi na realizację inwestycji zaczną się przed wakacjami. - To realizacja polityki transportowej miasta. Pieniądze na te inwestycje były zarezerwowane uchwałą radnych jeszcze w ubiegłym roku - informuje Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
System sterowania na linii do Płaszowa ma działać od kwietnia 2012 r, a na trasie do Bronowic pod koniec 2012. Ciężko w to jednak uwierzyć. Od 2008 roku, mimo wydanych ok. 40 milionów złotych, system na linii do Kurdwanowa nie potrafi przyspieszyć jazdy "szybkiego" tramwaju.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Kradł beznynę na angielskich numerach
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
producent
za jedną tablicę ?!, no to ładnie się ktoś obłowi na tej marży
e
erwin
I wprowadzić tramwaje konne jak za dawnych lat.
p
pit
Metro jest szybkie! a tramwaj zawsze bedzie stal na swiatlach i skrzyzowaniach
k
kwk
A kto chce rodzić na prądnickiej przecież tam nie ma tramwaju więc tablic nie będzie.
A co do artykułu to żenada, miasto dostaje kasę z unii na polepszenie komunikacji i musi dopłacić "parę groszy" a oni piszą że gadżety.
W
Whatever
Klika niejakiego prezia Macka Jajchrowskiego musi przecież zarobić.
Schemat działania jest jako tako dopracowany, żeby nie raziło po oczach - kilka gadżetów stawia się na początku w kilku potrzebnych miejscach dla zatkania gęby plebsowi i mediom. A resztę byle gdzie byle prowizja poleciała.
p
pasażer
Należy przyczepiać się do wszystkiego. Nie budują tramwaju na Ruczaj - źle. Budują tramwaj do Bronowic - też źle. Wszędzie na świecie inwestuje się w inteligentne systemy sterowania ruchem. Tylko matoły nie potrafią tego pojąć i przyczepiają się do takich wydatków. A system przyspieszył jazdę do Kurdwanowa. Gazeta Krakowska pisała o tym dwa razy co najmniej
Brawo dla redaktorów za wybór tematu i sposób napisania. nadajecie się do osiedlowej szczekaczki
p
pasażer
Pani Danuta z Panem Michałem woleliby pewnie jeździć starymi ikarusami i ogórkami. Gratuluje redaktorom! Artykuł w dobrym tonie, świetny dobór rozmówców. Następny razem zapytajcie o potrzebę tablic i kamer w mieście kloszarda z dworca i lumpa spod budki z piwem - dla nich też będą zbędne.
a
accord
Oczywiście chcemy aby miasto było piękne, a mieszczuchom żyło się lepiej. Tylko jak zwykle skończy się na tym, że zarobi producent (dostawca) urządzeń i na tym się skończy.
Po co kupuje się autobusy wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie i wentylację skoro w autobusach MPK w Krakowie albo nie działa albo nie jest włączana przez kierowców. Może tak urzędnicy zamiast autkiem pojadą do pracy zapchaną 502, która niby szybko jedzie ale jak stanie w korku to po 10 minutach zaczynamy się dusić z braku powietrza. Wystarczy tylko włączyć wentylację. A który kierowca włącza ogrzewanie gdy na polu jest około zera ? O klimatyzacji nie wspomnę. Jedynie żółte autobusy firmy Mobilis dbają o pasażerów. Tam wszystko działa i jakoś się opłaca. . . .
Po co naustawiano tablic informacyjnych jak poza temperaturą nic konkretnego na nich się nie wyświetla ? "Korek na . . ." pokaże się czasami. W Krakowie korek jest non stop - to żadna informacja.
Po co zrobiono schody ruchome na Rondzie Mogilskim ? Już nie pamiętam kiedy działały.
Może tak wydać trochę na naprawę tego sprzętu, albo przeszkolić pracowników aby wiedzieli jak je używać. Dla wspólnego dobra oczywiście
M
Michał
np przy ul pradnickiej w strone krowodrzy-kto tam wsiada?nikt lub prawie nikt....
A
Ala
Panowie, tablice są fajne, ale jeżeli jest mało pieniędzy to należałoby je przeznaczyć na rzeczy pierwszej potrzeby, a takimi jest siatka połączeń dopasowana do potrzeb pasażerów i korzystanie z komunikacji w rozsądnej cenie. Jak w domu brakuje na jedzenie to się nie kupuje wypasionej plazmy.
G
Grubomieszczanin
Dokładnie jak piszesz 'Marcin'. Nie fanaberia tylko prawdziwa informacja pasażerska,a Pani której wystarczaja papierowe rozkłady gratuluję konserwatyzmu i braku wyobraźni - co da papierowy rozkład przy jakiejkolwiek awarii czy kierowaniach tramów na inne pętle ?!
Gdyby Poliscja i SM dawały sobie radę, nie potrzeba by kamer, ale niestety ....
M
Marcin
Dziennikarze szukają dziury w całym! Regularnie jeżdżę tramwajem i przyzwyczaiłem się do tablic świetlnych. Doskwiera ich brak na innych przystankach. Bardzo pomagają podjąć decyzję o przesiadkach. A jeżeli chodzi o kamery, to policja ma ważniejsze sprawy niż pilnowanie kierowców. Kamery doskonale sobie poradzą i odciążą policję.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska