- Kuriozalną sytuacją jest wdrożone rozwiązanie tymczasowe, polegające na wprowadzeniu na okres dwóch tygodni ruchu wahadłowego na fragmencie, obok którego znajduje się ukończona dwupasmowa jezdnia. Po zamkniętej jezdni południowej jakiś czas temu odbywał się ruch, gdy północna była w remoncie, toteż jest to skrajna opieszałość wykonawcy i działanie na niekorzyść mieszkańców Krakowa i okolicznych miejscowości, a także wszystkich poruszających się tą trasą - komentuje jeden z mieszkańców.
Przypomnijmy, że na fragmencie Igołomskiej do 14 lipca mają być realizowane roboty związane z budową betonowej bariery pomiędzy jezdnią a torowiskiem (w rejonie stacji paliw).
- Organizacja ruchu została zaproponowana przez wykonawcę z uwagi na specyfikę prac i możliwości i ograniczone techniczne prowadzenia ruchu druga jezdnią - chodzi o rozmieszczenie barier drogowych oraz odcinek, na którym mają być prowadzone jeszcze roboty. Po wykonaniu w piątek części prac obecnie roboty prowadzone są w sposób, który już tak nie ingeruje w ruch. Ruch wahadłowy w dalszej części prac zaplanowano okresowo od godziny 18 do ok. 2 w nocy oraz w weekendy - wyjaśniają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Przypomnijmy, że ul. Igołomska miała być gotowa do końca roku 2019, mamy rok 2022. Jeszcze w lutym zakładano, że ul. Igołomska po rozbudowie będzie w pełni przejezdna od czerwca br. W ZDMK wyjaśniali, że zmiany terminu realizacji wynikły z wielu powodów (m.in. wojny na Ukrainie, która ma wpływ na rynek materiałów budowlanych, ich dostępność oraz cenę, jak również dostępność pracowników). Obecnie planowany termin zakończenia prac to listopad tego roku.
- Pozostały do zrealizowania dwa elementy. Po pierwsze zaszła konieczność realizacji zabezpieczenia skarp drogowych przy jednym z wiaduktów - w rejonie obiektu nastąpiło pogorszenie warunków gruntowo-wodnych. Po rozpoczęciu prac zaobserwowano niekontrolowane obrywy skarp. Te prace są realizowane od zeszłego tygodnia. Potrzebna jest też aktualizacja dokumentacji dla zasilania i uzgodnienie projektów w Tauron Dystrybucja - informują w ZDMK.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: Strażacy przetestowali nową drogę...
Ulica Igołomska rozbudowywana jest do dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków na mierzącym ok. 7 kilometrów odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską.
W ramach rozbudowy ul. Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego powstaje przejazd tunelowy o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m).
Na całym modernizowanym odcinku powstać mają ścieżki rowerowe oraz zatoki i przystanki autobusowe.
Umowa podpisana w 2017 r. na wykonanie inwestycji opiewała na 179 mln zł. Później podpisano aż 16 aneksów do kontraktu i obecnie koszt inwestycji wynosi 274 mln zł.
FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

- Zanim wieś Zakopane stała się miastem. Tak tu było przed ponad 100 laty!
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Będzie nowy wiek emerytalny w Polsce? Takie mogą być emerytury stażowe
- Najmodniejsze sukienki na wesele w 2023 roku. Takie są trendy w tym sezonie
- TOP 15 najlepszych parków rozrywki w Polsce. Tu warto przyjechać! RANKING