W uroczystym otwarciu wiaduktu uczestniczyli m.in.: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, starosta krakowski Wojciech Pałka, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Michał Drewnicki.
– Rząd Prawa i Sprawiedliwości dotrzymuje słowa. Daliśmy słowo, że wesprzemy samorządy i inwestycje drogowe w Polsce wszędzie tam, gdzie przez kilkadziesiąt lat nie można było zrealizować tych przedsięwzięć, na które czekali mieszkańcy i użytkownicy dróg. To niebywałe, że jest jeszcze tak dużo miejsc w Polsce, gdzie przez kilkadziesiąt lat nie udało się zrealizować takich zadań jak tutaj, w Batowicach na granicy z Krakowem. Dotychczasowy wiadukt pamiętają pokolenia mieszkańców regionu. Tamten wiadukt nie spełniał żadnych norm. Wreszcie przyszedł moment, kiedy Prawo i Sprawiedliwość złożyło deklarację: musimy zmienić nasze otoczenie komunikacyjne – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Starosta Wojciech Pałka podkreślił: - – Spotykamy się na otwarciu największej w historii powiatu krakowskiego inwestycji infrastrukturalnej. Dziękuję rządowi Rzeczypospolitej Polskiej za to, że uruchomił Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg. Dziękuję patronom tego wydarzenia. Dziękuję służbom i panu wojewodzie. Dziękuję samorządowcom. To bardzo ważne połączenie Krakowa i powiatu.
W ramach inwestycji wykonano m.in.:
- wiadukt nad terenem kolejowym;
- budowę i rozbudowę układu drogowego – budowa drogi pomiędzy skrzyżowaniem Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców, a DP2156K i DP2293K (Gmina Zielonki) o długości ok. 1081 m;
- chodnik o długości ok. 738 m;
- ścieżki rowerowej o długości ok. 1068 m;
- 2 zatoki autobusowe;
- rozbudowę skrzyżowania Piasta-Kołodzieja z ul. Powstańców na rondo turbinowe „Południowe”;
- budowę nowego ronda turbinowego „Północnego” w miejscowości Batowice;
- budowę „Wlotu Wschodniego” łączącego rondo „Północne” z drogą gminną K601495;
W Krakowie powstaną trzy nowe przystanki kolejowe w ramach r...
Zadanie na terenie Batowic i Dziekanowic, dzielnicy Nowa Huta i powiatu krakowskiego było realizowane od grudnia 2019 r. do końca czerwca 2022 r. Wartość inwestycji to 37 900 853,05 zł, z czego 24 923 906 zł pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (wcześniej Funduszu Dróg Samorządowych). Dofinansowanie było przekazane w 2020 r. w wysokości 15 540 789 zł oraz w 2021 r. w wysokości 9 383 117 zł. Powiat krakowski przekazał 2 176 947,05 zł. Wkład miasta Krakowa to 8 mln zł, natomiast gmina Zielonki przeznaczyła na realizację inwestycji 1,8 mln zł, a gmina Michałowice - 1 mln zł.
– To ważny wlot do miasta od północnej strony. W niedalekiej przyszłości umożliwi dojazd do powstającego węzła północnej obwodnicy Krakowa – zaznaczył wojewoda Łukasz Kmita. – Rząd premiera Mateusza Morawieckiego realizuje zadania bliskie mieszkańcom. Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg zapewnia stabilne wsparcie dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych. Podnosimy standardy techniczne i poprawiamy bezpieczeństwa - dodał.
FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

- Zanim wieś Zakopane stała się miastem. Tak tu było przed ponad 100 laty!
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Będzie nowy wiek emerytalny w Polsce? Takie mogą być emerytury stażowe
- Najmodniejsze sukienki na wesele w 2023 roku. Takie są trendy w tym sezonie
- TOP 15 najlepszych parków rozrywki w Polsce. Tu warto przyjechać! RANKING