Nowy węzeł przesiadkowy ma powstać w rejonie skrzyżowania ulic Balickiej, Armii Krajowej i Złoty Róg, w bezpośrednim sąsiedztwie budowanego przystanku kolejowego Kraków-Bronowice.
Przeciwko inwestycji mocno protestują okoliczni mieszkańcy, przekonując, że generowanie jeszcze większego ruchu w tym rejonie będzie miało negatywny wpływ na ludzi i środowisko. - Budowa parkingu w tym miejscu to kuriozalny pomysł. Nadal uważamy, że nie odbyły się odpowiednie konsultacje społeczne w sprawie tej inwestycji i liczymy na jej powstrzymanie - komentuje Jacek Baran, jeden z protestujących mieszkańców. - Wciąż toczy się sprawa w sądzie dotycząca naszej skargi na decyzję o lokalizacji tego parkingu. Dziwi nas więc pośpiech związany z budową tego obiektu - dodaje Jacek Baran.
W składał kompleksu obiektów wejdą: dworzec dla autobusów miejskich (płyta dolna), parking P&R na ok. 220 miejsc postojowych (płyta górna). Obecna koncepcja zakłada, że płyta górna zostanie zadaszona zielonym dachem. Wjazd na parking wyznaczono z ulic Armii Krajowej i Bronowickiej. Przebudowane zostaną też przystanki tramwajowe i autobusowe na istniejących ciągach komunikacyjnych. W ramach węzła planowana jest również budowa kładki pieszo-rowerowej przez ul. Armii Krajowej (po północnej stronie torów kolejowych).
- Ostateczne rozwiązania projektowe, wykonane w oparciu o opracowana koncepcję, znane będą po wykonaniu projektów, dla których zostanie wydana decyzja o pozwoleniu na budowę - informują w spółce Miejska Infrastruktura (MI).
Termin składania ofert w przetargu wyznaczono na 24 czerwca tego roku. W magistracie zaznaczają, że koszt opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonania robót budowlanych znany będzie po przeprowadzeniu postępowania przetargowego.
W przypadku skutecznego rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy z wykonawcą zakończenie całości prac planowane jest do końca 2021 r.
Spółka MI prowadzi też przygotowania do budowy innych parkingów P&R: Suche Stawy (w rejonie ul. Ptaszyckiego), przy przystankach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: Mydlniki, Bieżanów Drożdżownia, Zakliki, Wzgórza Krzesławickie, Bieżanów. Ponadto MI kończy opracowanie „Programu Parkingów Dzielnicowych”. Przypomnijmy, że 18 krakowskich dzielnic wskazywało miejsca, gdzie mogłyby powstać naziemne parkingi. - Analizujemy ok. 400 zaproponowanych lokalizacji - informują w spółce MI.
WIDEO: Krótki wywiad. Kosmiczna misja magistratu
