https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ważny odcinek ulicy Bieżanowskiej po latach czekania będzie jak nowy [OBJAZDY, MAPA]

Dawid Serafin
O pilnej potrzebie remontu ul. Bieżanowskiej pisaliśmy już w zeszłym roku.
O pilnej potrzebie remontu ul. Bieżanowskiej pisaliśmy już w zeszłym roku. fot. Andrzej Wiśniewski
Dzisiaj rozpocznie się remont półtorakilometrowego odcinka ulicy Bieżanowskiej, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami - Jerzmanowskiego i Mała Góra. Mieszkańcy i radni dzielnicy, pomimo wielu próśb i apeli o naprawę jezdni, ponad 15 lat odbijali się od ściany urzędniczej niemocy. Tłumaczenie zawsze było identyczne - brak wystarczającej sumy pieniędzy.

MAPA: Remont ul. Bieżanowskiej - objazdy

Droga przez dziury
Bieżanowska jest jedną z najważniejszych ulic w dzielnicy. Każdego dnia korzysta z niej od kilkuset do kilku tysięcy kierowców. Nawierzchnia od dawna jest w fatalnym stanie. W czasie ulewnych deszczów płynie tędy wartki potok. Mieszkańcy skarżą się, że trudno wtedy przejechać samochodem.

Problemy z poruszaniem się mają również piesi. Chodniki są popękane i zapadają się. W wielu miejscach brakuje płyt chodnikowych.

- Łatwo złamać sobie nogę czy zwichnąć kostkę. Urzędnicy do tej pory nie potrafili tego zrozumieć - komentuje Jan Krawczyk, mieszkaniec ul. Bieżanowskiej. - Trudno uwierzyć, że tak wygląda jedna z ważniejszych ulic w dzielnicy, gdzie mieszka kilka tysięcy osób. A przecież od lat prosimy o jej remont.

W końcu są pieniądze
Teraz to ma się zmienić. Urzędnikom w końcu udało się znaleźć potrzebne środki. Koszt remontu to osiem milionów złotych.
- Chętnie byśmy wyremontowali tę ulicę wcześniej. Niestety na przeszkodzie stał budżet, a właściwie brak w nim odpowiedniej puli pieniędzy - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Na szczęście teraz odpowiednia suma została zabezpieczona, dlatego możemy rozpocząć remont.

W pierwszej fazie zostanie zerwana nawierzchnia jezdni. Z tego powodu na czas remontu zmieni się organizacja ruchu. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdu Bieżanowskiej, który wytyczono ulicami Jerzmanowskiego, Ćwiklińskiej i Mała Góra. Zamknięcie części jednej z najważniejszych tras w okolicy może spowodować korki. Już teraz w godzinach szczytu jest bardzo duży ruch na Ćwiklińskiej. Dlatego urzędnicy sugerują objazd ulicą Wielicką.

Z powodu prac drogowych zmieni się trasa przejazdu pięciu linii autobusowych (szczegóły poniżej).

Remont z objazdem
Prócz jezdni zostaną odnowione chodniki. Powstanie również nowe oświetlenie i dwie zatoki autobusowe. Dodatkowo zostanie przebudowana kanalizacja pod ulicą. Urzędnicy miejscy zapowiadają również wykonanie podjazdów do poszczególnych posesji.

- Na czas remontu droga będzie wyłączona zupełnie z ruchu. Korzystać mogą jedynie kierowcy, którzy mieszkają przy remontowanym odcinku, choć w ograniczonym stopniu - wyjaśnia Pyclik.

Zgodnie z umową z wykonawcą inwestycji, remont ma potrwać do końca listopada przyszłego roku. Wtedy kierowcy przejadą odnowioną ulicą Bieżanowską.

Radości nie kryje przewodniczący dzielnicy XII (Bieżanów-Prokocim) Zbigniew Kożuch. - Rada naszej dzielnicy nie posiada takich środków, żeby wyremontować ten odcinek. Dobrze, że znalazły się wreszcie w budżecie miasta - mówi Kożuch

Do tej pory udało się wyremontować Bieżanowską pomiędzy ulicą Mała Góra i Sucharskiego oraz od Wielickiej do Nad Potokiem. Najważniejsza jest jednak jej część od Jerzmanowskiego do Małej Góry, na której dziś zaczną się roboty.

- Dzięki temu remontowi uda się połączyć te dwa odcinki. To z pewnością bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców - nadmienia przewodniczący Kożuch.

Reszta musi czekać dalej
Urzędnicy w przyszłości planują także remont dalszych fragmentów Bieżanowskiej. Na razie brak jednak odpowiedzi na najważniejsze pytanie: kiedy.

- Ulica Bieżanowska jest bardzo długa. Teraz trudno odpowiedzieć, kiedy dalsze jej odcinki zostaną wyremontowane. Choć o nich nie mamy zamiaru zapomnieć - zapewnia Pyclik z ZIKiT.

Zmiany w komunikacji
Z powodu rozpoczynającego się remontu ulicy Bieżanowskiej przez blisko rok muszą liczyć się z utrudnieniami m.in. osoby korzystające z komunikacji miejskiej. Pięć linii autobusowych zmieni swoje dotychczasowe trasy.

Linie 143, 243 i 643
Bez zmian kursować będą od ulicy Powstańców Wielkopolskich do przystanku "Prokocim Cmentarz". Następnie autobusy objazdem pojadą przez ulice Jerzmanowskiego i Ćwiklińskiej, aż do skrzyżowania ulic Mała Góra i Bieżanowskiej. Tam znów pojadą swoją stałą trasą. Linia 143 do Bieżanowa, linia 243 do Węgrzec Wielkich, a 643 do Złocienia. Trasa objazdowa obowiązywać będzie w obydwu kierunkach. Autobusy na trasie tymczasowej będą się zatrzymywały na przystankach: "Nowy Bieżanów" i "Ćwiklińskiego".

Nieczynne będą natomiast przystanki "Bieżanów Trafo" i "Bieżanów Szkoła". Dla pasażerów jadących w kierunku centrum Krakowa (na wymienionych trzech liniach) przystanek "Barbara" zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie z ulicą Mała Góra.

Linie 163 i 183
Autobusy na tych liniach będą kursować w obydwu kierunkach przez ulicę Mała Góra. Przystanek "Barbary" w kierunku centrum Krakowa zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie z tą ulicą.

Wyniki wyborów 2014. Powyborcza mapa Małopolski. Komu wyborcy zaufali, komu podziękowali

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakowiak
Kto i po co za 8 mln zł przerobił Bieżanowską i z przepustowej ulicy zrobił ulicę osiedlową ? Nie ma czegoś takiego w całym Krakowie. Progi zwalniające i metalowe rurki-słupki na środku drogi co 100 m. Ograniczenie prędkości do 30 km/h. Po tych progach turlają się autobusy komunikacji miejskiej w których pasażerowie podskakują na progach. Czas przejazdu (bilet-koszt) się wydłużył. Podwójna ciągła na całej długości i brak zatok na przystankach powodują całkowite zatrzymanie ruchu przez zatrzymany autobus. A droga ma wystarczającą szerokość żeby jeździć po niej z prędkością 50 km/h, chodniki po obu stronach. Nie było tam nigdy żadnych wypadków. Należy więc zadać pytanie, kto tam mieszka że załatwił sobie przeróbkę "swojej" ulicy w mniej ruchliwą, kosztem ludzi kórzy tamtędy dojeżdżają codziennie do Krakowa z Węgrzc Wielkich, Podłeża i Niepołomic ? Przed przeróbką był to najszybszy bezkolizyjny dojazd z tych miejscowości do ul. Wielickiej.
A
A
12 progów zwalniających (policzyłam) na przestrzenia 1,5 km drogi.... Kto to wymyślił? Rozumiem progi obok szkoły 111, ale reszta??? Dlaczego nie ma progów np. obok szkoły 124 na ul. Sucharskiego , Weigla? Lub przedszkola 135 przy ul. Jędrzejczyka?? Nie ma tam ANI JEDNEGO PROGU ZWALNIAJĄCEGO!
A
Adam
Ucieszyłem się z zakończenia remontu. Z ciekawością pojechałem zobaczyć jego efekty. Przeżyłem wielkie zaskoczenie widząc nową ulicę pełną progów zwalniających i dużo węższą niż przed remontem.
Progi są wysokie i niebezpieczne dla samochodów, za gęsto rozmieszczone. Radość moja przygasła i chyba będę unikał tej ulicy . Szkoda samochodu i nerwów. Ogólnie porażka.
M
Michau
Kto wymyślił taką ilość progów zwalniających?!!!!!!! Nie da się jeździć tą nową ulicą
U
Użytkownik Mieszkaniec
Rozumiem że progi które są przed szkołą mają swoje uzasadnienie ale pozostała ilość na dalszym odcinku to już przejaw skrajnej głupoty co 50 m BRAWO TURBO OSŁY KTÓRE TO WYMYSLIŁY
d
dr Wiktor Wektor
pytanie: co autor miał na myśli? dla mnie to zwykły bełkot
?????
niezalezna.pl/62053-zobacz-jak-mlody-walesa-z-pitera-zablokowali-wazna-inwestycje-dla-polski-nagranie
t
tt1
zaczną teraz pewnie bo kasa jest: rozkopią .. poustawiają znaki ... bo tak trzeba
a robić pewnie będą na wionę albo latem ..
proste, podobnie było z odcinkiem od Wielickiej .. też ok 1.5 km i trwało to 9mieś ..
jak dla mnie to średniowiecze - chociaż mam wątpliwości czy porównanie dobre ;)
j
ja
to że rok to jest chore.
Ale jak chcesz zrobić coś w rok w Polsce omijając zimę? :D :D :D
b
bmbl
Taki odcinek drogi robi się zwykle w miesiąc. Termin jest taki a nie inny, tylko dlatego, że Kraków stać na tylko na przebudowę drogi w kilku odcinku i z różnym odstępem czasu, po prostu ich nie stać aby zrobić całość...
m
m
i to w zimie :) poczekajmy na rezultaty
j
jag
Oczywiście - dobrze, że będzie remont - niesamowity jest jednak czas realizacji tej inwestycji...
K
KRAKUS
A KOCMYRZOWKSAA KIEDY???? JESZCZE WIECEJ SAMOCHODOW TEDY JEZDZI A TO JESZCZE GORSZA DROGA A WLASCIWIE NIE MOZNA NAZWAC TEGO DROGA
j
jkj
Po prostu beznadzieja.
f
fff
Remont 1,5 kilometra jezdni przez rok... w XXI wieku... takie atrakcje tylko u nas...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska