Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wiemy dokładnie, którędy pojedzie tramwaj z ulicy Meissnera do Mistrzejowic [PLANY]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Planowana linia tramwajowa o długości ok. 4,5 km ma połączyć Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera.
Planowana linia tramwajowa o długości ok. 4,5 km ma połączyć Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. tramwajdomistrzejowic.pl
Trwa przygotowanie budowy linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic. Poznaliśmy dokładne plany związane z przebiegiem tej nowej trasy. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

Obecnie trwa opracowywanie projektu architektoniczno–budowlanego dla nowej linii o długości ok. 4,5 km, która ma połączyć Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera.

Kraków. Przebieg nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic wzb...

To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Polega to na tym, że za projekt, pozyskanie finansowania, budowę i utrzymanie infrastruktury przez okres 20 lat odpowiada wybrany partner prywatny - konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

W ramach budowy linii do Górki Narodowej powstają m.in. wanny tramwajowe. Mieszkańcy obawiają się, czy wykonawcy zdążą na czas, np. z wykonaniem pętli końcowej.

Kraków. Linia tramwajowa do Górki Narodowej niemal jak w San...

Inwestycja obejmuje budowę m.in. 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.

Przedstawiciele urzędu i wykonawcy linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic doszli do porozumienia, by zrealizować wariant z dłuższym przebiegiem torowiska na poziomie „-1”.

Pierwotna koncepcja przebiegu linii tramwajowej do Mistrzejowic w rejonie ronda Młyńskiego przewidywała naziemny przebieg torowiska. Wariant podstawowy w rejonie ronda Młyńskiego zakładał przebudowę istniejącego układu drogowego na powierzchni w formie ronda turbinowego. Wiosną rozpoczęto analizy możliwości wprowadzenia w projekcie zmian, polegających na poprowadzeniu torów na tym rondzie poniżej poziomu terenu - nie w tunelu, ale w konstrukcji przypominającej wyglądem rynnę.

W takim układzie odcinek linii tramwajowej zlokalizowany poniżej poziomu terenu wraz z rampami najazdowymi wydłuży się do ok. 1180 metrów z planowanych dotychczas 900 m.

Koszt dodatkowych prac ustalono na ok. 135 mln zł (dotychczasowe koszty zadania szacowano na ok. 1,1 mld zł). Propozycja zmian ma zostać przedstawiona krakowskim radnym, którzy będą decydować, czy zwiększyć zakres i finansowanie zadania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska