FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

Obecnie trwa opracowywanie projektu architektoniczno–budowlanego dla nowej linii o długości ok. 4,5 km, która ma połączyć Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera.
Kraków. Przebieg nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic wzb...
To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Polega to na tym, że za projekt, pozyskanie finansowania, budowę i utrzymanie infrastruktury przez okres 20 lat odpowiada wybrany partner prywatny - konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Kraków. Linia tramwajowa do Górki Narodowej niemal jak w San...
Inwestycja obejmuje budowę m.in. 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.
Przedstawiciele urzędu i wykonawcy linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic doszli do porozumienia, by zrealizować wariant z dłuższym przebiegiem torowiska na poziomie „-1”.
Pierwotna koncepcja przebiegu linii tramwajowej do Mistrzejowic w rejonie ronda Młyńskiego przewidywała naziemny przebieg torowiska. Wariant podstawowy w rejonie ronda Młyńskiego zakładał przebudowę istniejącego układu drogowego na powierzchni w formie ronda turbinowego. Wiosną rozpoczęto analizy możliwości wprowadzenia w projekcie zmian, polegających na poprowadzeniu torów na tym rondzie poniżej poziomu terenu - nie w tunelu, ale w konstrukcji przypominającej wyglądem rynnę.
W takim układzie odcinek linii tramwajowej zlokalizowany poniżej poziomu terenu wraz z rampami najazdowymi wydłuży się do ok. 1180 metrów z planowanych dotychczas 900 m.
Koszt dodatkowych prac ustalono na ok. 135 mln zł (dotychczasowe koszty zadania szacowano na ok. 1,1 mld zł). Propozycja zmian ma zostać przedstawiona krakowskim radnym, którzy będą decydować, czy zwiększyć zakres i finansowanie zadania.