FLESZ - Zasiłki dla bezrobotnych będą wyższe
"My, Krakowianie, domagamy się od Pana, jako Prezydenta naszego ukochanego Miasta, natychmiastowej dymisji Łukasza Franka – dyrektora Zarządu Transportu Publicznego. Łukasz Franek odpowiada za ograniczenie w czasie pandemii kursów komunikacji miejskiej, czym naszym zdaniem narażał życie i zdrowie mieszkańców Krakowa.W ostatnim czasie, bez jakichkolwiek konsultacji, Łukasz Franek autorytarnie wprowadził „Tarczę dla Mobilności”, która nas antagonizuje" - tak zaczyna się petycja.
Przypomnijmy, że Tarcza dla Mobilności dotyczy wprowadzenia na wielu ulicach miasta zmian w organizacji ruchu, polegających na ograniczaniu pasów ruchu dla samochodów kosztem wyznaczania tras rowerowych i poszerzania chodników dla pieszych. Nowe rozwiązania mają służyć dostosowaniu transportu do zmian, jakie pojawiły się w związku z pandemią koronawirusa - więcej osób jeździ na rowerach, piesi potrzebują większej przestrzeni, by zachować dystans. Komunikacyjna rewolucja wywołała ogromne kontrowersje wśród mieszkańców. Oburzeni są kierowcy, zadowoleni rowerzyści i aktywiści reprezentujący interesy pieszych. Stąd biorą się wspomniane w petycji antagonizmy.
"Te drastyczne posunięcia są kpiną z mieszkańców, a odbywają się bez rozmów choćby z przedstawicielami Rad Dzielnic. Radykalne i szkodliwe eksperymenty dotyczą ważnych krakowskich ulic i alej: Wielopole, Grzegórzeckiej, Dietla, Meissnera, Mikołajczyka, Mogilskiej, Nowohuckiej, Andersa, 3 Maja oraz ronda Grunwaldzkiego. Efekt jest taki, że większość Krakowian traci czas i nerwy w korkach.
Nie możemy pojąć, jak mógł Pan pozwolić Łukaszowi Frankowi na tak szokujące decyzje. Czyżby był to początek realizacji Pana zobowiązania, aby do 2030 roku nasze miasto stało się miastem zeroemisyjnym, w którym będziemy poruszać się wyłącznie pojazdami nie emitującymi spalin, oraz przestaniemy używać np. pieców gazowych?".
Zdaniem autorów petycji "sprawy zaszły zbyt daleko" i ich zdaniem odpowiedzialność ponosi też prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. W punktach wyszczególnili za co odpowiada:
1. Podwyżki cen biletów w komunikacji miejskiej
2. Podwyżki opłat za parkowanie w strefie
3.Działania zmierzające do objęcia całego miasta strefą płatnego parkowania
4.Fatalny stan infrastruktury torowej
5.Skandalicznie przedłużający się remont ul. Krakowskiej
6.Ograniczenia kursów komunikacji w czasie zarazy
7.Zwężanie ulic pod pozorem poprawy bezpieczeństwa pieszych i komfortu rowerzystów (autorzy petycji podkreślają: "Ci ostatni stanowią zaledwie 2 procent uczestników ruchu")
8. Utrudnianie przewozom samochodowym (taxi) wykonywania swojej pracy
9. Tworzenie stref ograniczonego ruchu.
"Dlatego oczekujemy od Pana stanowczej reakcji - dymisji Łukasza Franka, dyrektora ZTP. Kraków nie jest jego piaskownicą!" - podkreślili autorzy petycji.
To nie pierwsze kontrowersje z udziałem dyrektora Łukasza Franka:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?