FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE
Koszt zakupu tego typu tramwaju technicznego nie powinien przekroczyć 10 mln zł. Dla porównania - zlecone pod koniec 2020 r. przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa szlifowanie 18,5 km torowisk kosztowało ponad 1 mln zł, co daje 61 tys. zł za kilometr. Zakup powinien się więc zwrócić zanim urządzenie jednokrotnie wyszlifuje wszystkie krakowskie torowiska. Mając na uwadze trudną sytuację finansową miasta, w miarę dostępnych możliwości, rozważone powinno zostać pozyskanie środków zewnętrznych na tę inwestycję - przekonują radni z klubu Kraków dla Mieszkańców.
Kraków. To niespotykane! 27 zablokowanych zwrotnic i paraliż...
Zwracają też uwagę, że w kontekście ostatniego paraliżu komunikacyjnego w mieście (8 lutego 2021 r.), kiedy z powodu gwałtownego ataku zimy doszło do bezprecedensowego zablokowania aż 27 zwrotnic tramwajowych i licznych wykolejeń tramwajów, przydałby się tramwaj techniczny typu Windhoff SF50 do szlifowania torowisk (taki pojazd posiadają Tramwaje Warszawskie), który posiada także funkcję odśnieżania i jest wyposażony w urządzenia do czyszczenia zwrotnic.
- Posiadanie takiego pojazdu przez miasto w feralny poniedziałek 8 lutego z pewnością nie zlikwidowałoby problemu, ale na pewno pozwoliło ograniczyć jego skalę - zaznaczają radni z klubu Kraków dla Mieszkańców.
- Moda ślubna w latach 90. W takich sukniach kobiety wychodziły za mąż
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Tylko prawdziwe maseczki, przyłbice na Grunwald MEMY
- Kraków bogaty i biedny. Ranking krakowskich dzielnic według dochodów mieszkańców
- Nowa lista leków refundowanych. Najwięcej zmian dla pacjentów onkologicznych
- Zobaczcie, jak kiedyś wyglądały Dolne Młyny
