Kraków. Wybrano pierwsze dziesięć ulic do tzw. remontów nakładkowych

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Zaktualizowano 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne archiwum
W tym roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu położy nowy asfalt na ulicach za 27,5 mln zł. Najpierw zbada jednak pobrane próbki jezdni.

Remonty nakładkowe, czyli bez wymiany podbudowy i uzbrojenia jezdni, mają być w tym roku na ponad 40 ulicach, których listę opublikowaliśmy na początku stycznia. To jednak wciąż nieoficjalny wykaz. Na pewno zostanie wyremontowanych 10 ulic, z których najpierw pracownicy ZIKiT pobiorą próbki asfaltu. Chodzi o Ułanów, al. Andersa, M. Dąbrowskiej, Broniewskiego, Księdza Jancarza, Pędzichów, Mackiewicza, Lea, Mazowiecka i Szwedzka.

- Badania nie są uciążliwe dla kierowców. Wykonanie jednego odwiertu trwa około 15 minut i na ten czas blokujemy jeden pas ruchu. Zazwyczaj czynność jest powtarzana na każdym pasie w obu kierunkach jazdy - wyjaśnia pracownik Sekcji Badań Drogowych ZIKiT.

Te badania miały potrwać od ostatniego piątku do środy 25 stycznia (w godzinach 10-14), ale z powodu awarii samochodu służbowego, początek został przesunięty na dzisiaj. Niewiadomo, kiedy ruszą pierwsze tegoroczne remonty nakładkowe.

- Dopiero po pobraniu próbek ustalimy harmonogram prac - zaznacza Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Badania asfaltu są pomocne na etapie przygotowań do remontu, ponieważ dostarczają wiedzy o konstrukcji i grubości nawierzchni, co pozwala na precyzyjne określenie zakresu prac, np. głębokości frezowania czy wielkości nakładki.

Po każdym odwiercie w ulicy zostaje otwór o średnicy 10 cm i głębokości 10-15 cm, który następnie zalepiany jest asfaltem. Pobrane próbki nawierzchni badane są w specjalistycznym laboratorium.

W 2016 r. ZIKiT wyremontował ok. 400 tys. mkw. jezdni i 200 tys. mkw. chodników, co kosztowało 60 mln zł. W tym na remonty nakładkowe jest 27,5 mln zł.

System nakładkowy stosuje się, gdy nie potrzeba wymiany podbudowy i uzbrojenia jezdni. Takie remonty trwają krócej i mniej kosztują niż kompleksowe naprawy, a przy tym gwarantuję wysoką jakość i komfortu jazdy dla kierowców.

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Remont nakladkowy obejmuje wymiane plyt chodnika na wilekoformatowe, bezstykowe? Zeby poprawic komfort pieszych? Oraz budowe sciezej rowerowych lub innych rozwiazan rowerowych na jezdni?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3