https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wyremontują tory na al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego. W końcu jest przetarg

Piotr Tymczak
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Jana Pawła II od placu Centralnego do ul. Ptaszyckiego oraz ul. Ptaszyckiego do ul. Bardosa. Mieszkańcy od lat czekają na tę inwestycję.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Jana Pawła II od placu Centralnego do ul. Ptaszyckiego oraz ul. Ptaszyckiego do ul. Bardosa. Mieszkańcy od lat czekają na tę inwestycję. Andrzej Wiśniewski
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Jana Pawła II od placu Centralnego do ul. Ptaszyckiego oraz ul. Ptaszyckiego do ul. Bardosa. Mieszkańcy od lat czekają na tę inwestycję, skarżąc się na jakość i tempo kursów tramwajowych do pętli przy Kopcu Wandy.

FLESZ - Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

od 16 lat

Oferty w przetargu na przebudowę al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego będzie można składać do 28 czerwca 2021 r. Termin wykonania zamówienia ma wynieść 10 miesięcy od przekazania terenu budowy, z zastrzeżeniem że uzyskanie przejezdności torowiska dla ruchu tramwajowego nastąpi po 8-10 miesiącach – w zależności od terminu zadeklarowanego przez wykonawcę w ofercie.

Zakres robót ma objąć wykonanie:

  • układu torowego,
  • przyległych elementów układu drogowego,
  • odwodnienia drogi i torowiska,
  • sieci trakcyjnej,
  • oświetlenia ulicznego,
  • kanalizacji dla potrzeb sygnalizacji,
  • tablic informacji pasażerskich,
  • zabezpieczenia i przebudowy sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych,
  • sieci gazowej,
  • zieleni torowej,
  • ewentualną naprawę konstrukcji mostowych na rzeką Drwinią (jeżeli wystąpi taka potrzeba po jego odkryciu)
  • docelowej organizacji ruchu.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie musiał zapewnić przejezdność ulic przecinających plac budowy lub ich objazdy. Natomiast zmiany w przebiegu tras tramwajów i autobusów oraz ewentualną komunikację zastępczą ma zapewnić zamawiający (wraz z poniesieniem kosztów), czyli ZDMK.

Przypomnijmy, że mieszkańcy od lat czekają na remont torowisk na al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego.

- Ciuchcia w Parku Jordana jeździ szybciej... Tak oto wygląda od jakiegoś czasu moja codzienna przejażdżka nieremontowanymi od kilkudziesięciu lat torami na odcinku od placu Centralnego do Kopca Wandy. Od lat trasa ta jest pomijana przy jakichkolwiek remontach. Diabeł mówi tu dobranoc. Jedyne co urzędnicy mają do zaproponowania to doraźne, awaryjne remonciki i ograniczenia prędkości - komentował Mateusz Borkowski, który w internecie zamieścił film dokumentuje przejazd tą trasą.

- Tramwaj jedzie tu do 10 km/h, kołysząc się na boki. Sam tabor nadaje się na złom - od lat kierowane są tu najgorsze, psujące się rzęchy - dodał Mateusz Borkowski.

Chodzi o odcinek linii tramwajowej przebiegającej przez al. Jana Pawła II a następnie ul. Ptaszyckiego. To trasa, która prowadzi zarówno do szpitala Żeromskiego, opactwa Cystersów w Mogile, Centrum Com Com Zone, stadionu Hutnika i wielu szkół.

W sprawę zaangażował się Sebastaian Piekarek, radny Dzielnicy XVIII Nowa Huta, który zwrócił się z wnioskiem do dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa o remont torowiska od przystanków przy ul. Bardosa do placu Centralnego wzdłuż ul. Ptaszyckiego i al. Jana Pawła II.

"Katastrofalny stan torowiska zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Została zmniejszona prędkość przejazdu do 10 km/h i tramwaje ślimaczą się z prędkością dwa razy większą niż idący człowiek na odcinku 4 przystanków i prawie 2 km. Odcinek ten znajduje się pomiędzy dwoma wyremontowanymi trasami: kończącą się na placu Centralnym i niedawno otwartą do Kopca Wandy" - napisał m.in. radny Piekarek.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Od przetargu do realizacji mnie jeszcze wiele lat.

G
Gość

Komunikacja tramwajowa w Nowej Hucie na odcinkach Plac Centralny - Mistrzejowice/Piastów to totalna porażka. Na tych trasach jeżdżą tylko linie 16 (z ograniczeniami) i 21.

G
Gość

Tramwaj na tym odcinku jeździ często 5 km/h. Podkłady są zbutwiałe, tory krzywe i w pewnym momencie tramwaj się przechyla na bok. Ten odcinek to naprawdę zagrożenie dla pasażerów. Na dodatek, do Pleszowa nie ma żadnej alternatywy dojazdu z centrum Krakowa (tramwaj linii 21 to żadna alternatywa). Wystarczy awaria na Mogilskiej i nie ma czym dojechać.

W
Wojtek22
25 maja, 13:13, Zbigniew Rusek:

Tramwaje są stworzone do powolnej jazdy, ale 10 km/h to już jest skrajność. Tramwaj im wolniej jedzie, tym mniej zużywa prądu Natomiast autobus powinien PĘDZIĆ (i szybciej jedzie, tym mniej zużywa paliwa i mniej emituje spalin)!!! Niestety, nasze społeczeństwo jest otumanione przez urzędasów, którzy wszystkim wmawiają, że tramwaj jest szybszy niż autobus, chociaż technicznie jest na odwrót (Vmax. techniczna autobusu to aż 120 km/h, a tramwaju - co najwyżej 70 km/h).

Ale autobusów elektrycznych, jest w Krakowie przecież coraz więcej. I co ty na to?

Z
Zbigniew Rusek

Tramwaje są stworzone do powolnej jazdy, ale 10 km/h to już jest skrajność. Tramwaj im wolniej jedzie, tym mniej zużywa prądu Natomiast autobus powinien PĘDZIĆ (i szybciej jedzie, tym mniej zużywa paliwa i mniej emituje spalin)!!! Niestety, nasze społeczeństwo jest otumanione przez urzędasów, którzy wszystkim wmawiają, że tramwaj jest szybszy niż autobus, chociaż technicznie jest na odwrót (Vmax. techniczna autobusu to aż 120 km/h, a tramwaju - co najwyżej 70 km/h).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska