Ponadto odbyło się podpisanie umowy na rozbudowę płyty postojowej samolotów PPS w części zachodniej lotniska w Balicach.
Ma to zwiększyć możliwości operacyjne w zakresie przyjęcia większej liczby samolotów, a także poprawi w znacznym stopniu przepustowość oraz funkcjonalność lotniska. Po wykonaniu całości robót możliwości operacyjne zwiększą się o dodatkowe 15 stanowisk postojowych dla samolotów kodu C.
Konieczność rozbudowy płaszczyzny postojowej w kierunku zachodnim wynika także z zaplanowanej rozbudowy budynku terminala. Planowana płaszczyzna postojowa w części południowej będzie bezpośrednio graniczyła poprzez drogę serwisową z budynkiem nowego terminala. W planowanym zadaniu uwzględniono także wykonanie niezbędnej infrastruktury towarzyszącej, systemu odwodnienia nawierzchni, systemu oświetlenia nawigacyjnego, oświetlenia płaszczyzny, sieci wodociągowej oraz oznakowania pionowego i poziomego. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią kontrolowane odprowadzenie wód opadowych okresowo zanieczyszczonych środkami pochodzącymi z odladzania samolotów do dedykowanych zbiorników.
Wykonawcą inwestycji będzie Max Bögl Polska sp. z o. o., który wykona zamówienie za cenę brutto 133 770 000 zł.
Również w maju Kraków Airport podpisał kolejną umowę na zaprojektowanie, modernizację i rozbudowę systemu transportu bagażu rejestrowanego, tzw. BHS. Zadanie projektowe podzielone jest na dwa etapy. Pierwszy obejmuje przygotowanie dokumentacji dla wyposażenia istniejącego BHS w system odczytu kodów kreskowych znajdujących się na zawieszkach bagaży. Modernizacja ma na celu umożliwienie wypełnienia wytycznych rezolucji IATA 753 w zakresie śledzenia bagaży, które przyleciały z innych portów lotniczych.
Drugi etap obejmuje zaprojektowanie dwóch nowych linii do transportu bagaży przylotowych z dwoma nowymi karuzelami do odbioru bagażu. W praktyce, po realizacji projektowanych prac, na naszym lotnisku podniesiony zostanie standard obsługi pasażerów w obrębie przylotów. Bagaże będzie można odbierać nie na czterech a na sześciu karuzelach. Ułatwione też będzie zlokalizowanie bagażu, który z samolotu transportowany jest na karuzele a także pozwoli na zachowanie dystansu między pasażerami zgodnie z nowymi wytycznymi sanitarnymi.
- 18 maja 2020 roku to szczególny dzień dla Kraków Airport. Mimo wstrzymanego ruchu pasażerskiego jest dniem nadziei na przyszłość, którą przez cały pontyfikat - także podczas swoich licznych wizyt na lotnisku w podkrakowskich Balicach - przekazywał nasz patron Jan Paweł II. Dniem optymizmu dla Kraków Airport i całej małopolskiej gospodarki, w tym turystyki. Wszyscy wiemy, że teraz cała branża lotnicza i turystyczna przeżywa trudne chwile
i czeka ją wiele wyzwań i trudności. Jestem jednak przekonany, że przezwyciężymy obecne trudności i odbudujemy małopolską gospodarkę, poprzez odbudowę potencjału Kraków Airport - powiedział Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport.
FLESZ - Zmiany dla kierowców od lipca 2020 r.
