Kraków. Zapłacisz więcej, później ci oddadzą. Komplikacje z opłatami za postój w strefie parkowania

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Za postój w strefie parkowania można płacić w parkomatach albo za pomocą aplikacji mobilnych.
Za postój w strefie parkowania można płacić w parkomatach albo za pomocą aplikacji mobilnych. Andrzej Wiśniewski
Udostępnij:
Mieszkańcy zwracają uwagę, że w przypadku płacenia za postój w strefie parkowania za pomocą telefonu w aplikacji mobilnej SkyCash pobierana jest większa opłata niż powinna zostać zaksięgowana za postój. Dopiero po jakimś czasie na konto zwracane są pieniądze za czas, w którym pojazd nie był zaparkowany.

FLESZ - Parkowanie drożeje. Znamy nowe stawki

- Zaparkowałam samochód i zapłaciłam kartą płatniczą 2 zł. Z konta ściągnięto mi kwotę 10,38 zł. Zgłosiłam to przez stronę internetową jako reklamacje usługi po wcześniejszym zalogowaniu się do mojego konta w SkyCash. W historii transakcji widniała kwota 2 zł co zgadzało się z moim wyborem, ale odbiegało od blokady środków na koncie - mówi pani Joanna. - Po dwóch dniach zwrócili mi różnicę. To jednak dziwne postępowanie. Powinnam przecież zapłacić za czas, w którym samochód był zaparkowany. Niezrozumiałe jest pobieranie wyższej kwoty, a później zwracanie pieniędzy, które nie powinny zostać zaksięgowane, jako opłata za postój - dodaje.

Budowa Trasy Łagiewnickiej ma się zakończyć pod koniec 2021 r.

Kraków. Ostatni rok budowy Trasy Łagiewnickiej. Zobacz postę...

Pani Joanna zwróciła się o wyjaśnienie do SkyCash. Tam odpowiedzieli, że po wyborze karty płatniczej jako źródła płatności na karcie blokowana jest kwota niezbędna do opłacenia parkowania od startu do zakończenia działania strefy w danym dniu (strefa funkcjonuje do godz. 20).

- Po zakończeniu parkowania rozliczana jest rzeczywista opłata. Termin odblokowania pozostałej kwoty zależy od banku użytkownika i może to zająć 3-7 dni roboczych - wyjaśnia Izabela Chmielewska z Biura Obsługi Klienta SkyCash. - Ma to na celu zapobieganie przerwaniu parkowania z uwagi na brak środków na karcie, w czasie jego uruchomienia. W przypadku braku wystarczającej ilości środków na parkowanie od startu do zakończenia działania strefy w danym dniu system odrzuci płatność. Jest to mechanizm zabezpieczający w przypadku metody wnoszenia opłat za pomocą opcji start i stop - dodaje.

Stosując metodę naciśnięcia opcji start i stop, parkowanie jest automatycznie rozpoczynane i kończone.

Parkując w strefie płatnego parkowania kierowcy mogą zapłacić za postój korzystając z parkomatów lub aplikacji mobilnych. Miasto do tej pory umożliwiało płatność za pomocą pięciu aplikacji – SkyCash, Pango, moBILET, mPay, ePark. Od stycznia można korzystać z nowej aplikacji – City Park App.

- Korzystanie z aplikacji mobilnych jest wygodne i bezpieczne, za postój można zapłacić nie wychodząc z pojazdu. Aplikacje umożliwiają określenie konkretnego czasu postoju – zasady dotyczące korzystania z aplikacji znajdują się na stronach operatorów. Użytkownik aplikacji mobilnej powinien wybrać daną podstrefę – Podstrefa A, Podstrefa B lub Podstrefa C – przed uruchomieniem parkowania z jej użyciem. Na bieżąco należy je aktualizować - informują w urzędzie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie