>> Zobacz jak będzie wyglądać Al. 29 listopada po przebudowie [WIZUALIZACJE]
Generalny dyrektor ochrony środowiska utrzymał w mocy decyzję środowiskową dla przebudowy al. 29 Listopada od ul. Opolskiej do granic miasta. To jedna z kluczowych miejskich inwestycji, która ma udrożnić zakorkowany wjazd do miasta.
Prace budowlane mają ruszyć na początku 2017 roku. Aleja ma zostać poszerzona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ale miejscami planowane są nawet cztery pasy po jednej stronie drogi, aby ułatwić zjazd na skrzyżowaniach. Budowa potrwa około dwóch lat, a jej szacunkowy koszt to w przybliżeniu 200 mln zł.
Generalny dyrektor ochrony środowiska podtrzymał wydaną jesienią 2014 roku decyzję środowiskową, która zezwala na prace budowlane i daje wytyczne, jak w czasie inwestycji zadbać o przyrodę. - Teraz opracowany zostanie program funkcjonalno-użytkowy inwestycji, który będzie podstawą do ogłoszenia przetargu w trybie zaprojektuj i zbuduj. Wykonawca powinien zostać wyłoniony jeszcze w pierwszej połowie tego roku - informuje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
W kolejnym etapie przygotowany zostanie projekt oraz złożony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), które pozwala wywłaszczać prywatnych właścicieli działek potrzebnych dla budowy, za odszkodowaniem.
Dla północy Krakowa przygotowywana jest też budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej i Azorów. Pierwsza trasa jest na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej. W przypadku linii na Azory prowadzone są konsultacje społeczne. Budowy mają zakończyć się w 2019 roku.
Trwają remonty ulic Siewnej i Reduta, na naprawy czeka Łokietka. Kolejna inwestycja to ścieżka rowerowa od ulicy Sosnowieckiej wzdłuż ul. Conrada i Opolskiej do Mackiewicza.