- Obecnie trwa rekonstrukcja elewacji dobudowanego wiaduktu, z wykorzystaniem zabytkowych elementów kamiennych, po ich uprzednim zdemontowaniu i wykonaniu zabiegów konserwatorskich - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. - Planujemy, w ciągu kilku najbliższych tygodni rozpoczęcie prac przy wzmacnianiu fundamentów starego wiaduktu. Koncepcja przeprowadzenia tych prac jest obecnie uzgadniana ze służbami konserwatorskimi - dodaje.
Kraków. Wielkie utrudnienia na Wielickiej, kierowcy stanęli w korkach
Przypomnijmy, że do rozszerzenia liczby torów na samym wiadukcie - z obecnych dwóch do czterech, potrzebna jest przebudowa tego obiektu. Kilka miesięcy temu kolejarze poinformowali, że obiekt jest w złym stanie technicznym. W PKP PLK zaczął być nawet rozważany scenariusz, by całą konstrukcję rozebrać i zbudować na nowo. Pomysł ten wywołał jednak duży sprzeciw ze strony wojewódzkiej konserwator zabytków Moniki Bogdanowskiej, która podkreślała, że zabytkowy obiekt, najstarszy zachowany krakowski most, powinno się zachować w stanie nienaruszonym.
Kraków. Mieszkańcy coraz częściej wychodzą z domów. Na krako...
Estakady kolejowe dla dodatkowej pary torów powstają między ulicami Kopernika i Miodową. Od 2017 r. wybudowano jeden tor na części nowych estakad. Teraz prace trwają przy pozostałych trzech torach. Całkowicie zniknął nasyp, który zastąpią estakady.
Budowa estakad realizowana jest w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
Częścią inwestycji jest też budowa nowych mostów nad Wisłą, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej). W miejscu robót znajdował się do tej pory jeden, stary most kolejowy łączący Zabłocie z Kazimierzem. Z lewej strony tego obiektu (patrząc od strony centrum miasta) powstaje pierwszy z nowych mostów, który jest na ukończeniu.
Znajdzie się na nim jeden tor. Po oddaniu tej przeprawy będzie kontynuowana budowa drugiego mostu, który powstanie po prawej stronie dotychczasowej przeprawy. Trzeci z nowych mostów zastąpi istniejący w tym miejscu stary obiekt.
- Zgodnie z aktualnym harmonogramem inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., planują przygotować drugi tor w centrum Krakowa na przełomie bieżącego i przyszłego roku, a pozostałe dwa tory - do końca 2021 roku - informuje Dorota Szalacha.
- Co wkurza kierowców?
- Ile zarabiają pracownicy służby zdrowia? LISTA PŁAC
- Kraków. Miejskie inwestycje opóźnione przez koronawirusa?
- Tatry. Dolina Chochołowska jest pełna krokusów [ZDJĘCIA]
- Koronawirus. Policjanci kontrolują nawet na dziełach sztuki!
- Jak przeżyć domową kwarantannę, żeby nie zwariować? [MEMY]
