Jeżeli opracowany przez MPK SA w Krakowie wniosek uzyska na tyle wysoką ocenę, aby znaleźć się na liście projektów podstawowych zakwalifikowanych do dofinansowania, to 50 nowych autobusów elektrycznych przegubowych o długości 18 m zostanie dostarczonych do Krakowa w 2020 roku.
Szacunkowy koszt zakupu bezemisyjnych pojazdów to ok. 160 mln zł, z czego kwota dofinansowania ze środków UE to prawie 110 mln zł. Warto wspomnieć, że kwota środków UE, jaką CUPT przeznaczył na realizację projektów w tym konkursie wynosi 300 mln zł, zatem konkurencja może być duża. Nowe autobusy elektryczne zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Zakup 50 bezemisyjnych autobusów sprawi, że po krakowskich ulicach będzie kursować w sumie 76 tego typu pojazdów. Przypomnijmy, że Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, w którym została uruchomiona regularna linia obsługiwana autobusami elektrycznymi. To również mieszkańcy stolicy Małopolski jako pierwsi w Polsce mieli możliwość podróżowania przegubowym bezemisyjnym autobusem elektrycznym.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
