https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krzeszowice przesiadają się z aut do pociągów

Katarzyna Ponikowska
Parking przed stacją w Krzeszowicach codziennie jest pełny
Parking przed stacją w Krzeszowicach codziennie jest pełny fot. Archiwum Miasta i Gminy Krzeszowice
Osoby dojeżdżające do Krakowa z okolic gminy Krzeszowice coraz chętniej korzystają z połączeń kolejowych. Takie rozwiązanie jest szybsze i tańsze. A wkrótce, jak tylko skończy się remont torów, czas podróży skróci się jeszcze o 10 -15 minut.

Codziennie przed dworcem w Krzeszowicach parkuje teraz około 50 aut. - Na trasie od Business Parku do Krakowa regularnie tworzą się korki i kierowcy wolą zostawić samochód u nas - wyjaśnia Jan Bereza, skarbnik Urzędu Miasta i Gminy Krzeszowice. - Na parkingu często widać też rejestracje spoza Małopolski - dodaje.

Obecnie podróż pociągiem z Krzeszowic trwa około 40-45 minut. W godzinach szczytu, między 6 i 9 oraz 14 i 18, składy jeżdżą nawet co 15 minut. Podróż, w zależności od rodzaju pociągu, kosztuje 8-11 zł. To tyle samo, co koszt przejazdu autem, ale nie trzeba się martwić o korki i miejsce do zaparkowania w Krakowie.

- Mój przejazd samochodem do dworca trwa jakieś 50 minut. Potem muszę jeszcze szukać miejsca do zaparkowania, dlatego wolę zostawiać auto w Krzeszowicach - mówi Monika Piętka, która mieszka w okolicach Woli Filipowskiej.

Dodatkowo pasażerowie zamiast kupować dwa odrębne bilety na pociąg oraz tramwaje i autobusy krakowskiej komunikacji miejskiej, mogą posługiwać się jednym zintegrowanym biletem. - Dzięki temu, że i kolej, i MPK stosuje duże upusty, na jednym bilecie okresowym można zaoszczędzić nawet 25 zł miesięcznie - oblicza Ryszard Rębilas z małopolskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.

Do końca 2013 roku ruch kolejowy na trasie Kraków - Krzeszowice będzie odbywał się jeszcze sprawniej, bo zakończą się trwające obecnie remonty torów. - Dzięki temu uda się skrócić czas przejazdu nawet o 10-15 minut - mówi Ryszard Rębilas.

Wybieramy Ludzi Roku 2011. Zobacz listę kandydatów i oddaj głos!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i weź udział w plebiscycie

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pociągowy FUN
Tymczasem jest marzec 2015 i obiecanego końca remontu jak nie było tak nie ma.
Właściwie remont jeszcze się nie rozpoczął. Wedle najnowszych prognoz, jeśli nowy wykonawca rozpocznie prace (zanim zbankrutuje) o czasie to czas przejazdu skróci się o te 10-15 minut już od września 2016 (wow wow wow). Tymczasem podróż trwa 43-46 minut, czyli po owym skróceniu czasu przejazdu będą to jakieś 33 minuty. Bravissimo! w 2006 było to 28 minut. Pozdro! Kocham ten kraj!
p
podróżująca
co 15 min haha bardzo ciekawe.
K
Krakowianin
Dziwi mnie cena biletu jaka jest podana, jeżdżę bardzo często z Krakowa do Krzeszowic i za bilet normalny pociągiem osobowym płacę 5,70zł.
T
Tomek
...Wieliczki (tu akurat budują)

...Suchej B. (busy do Krakowa są droższe ale nie szybsze - pociągów jest co kot napłakał)

...Wadowic (wyremontowano papa-szlak ale nic po nim nie jeździ)

Systemy funkcjonujące na zachodzie od dziesięcioleci...
J
Jurek
jest przyszłością komunikacji z miejscowości leżących prz liniach kolejowych prowadzących do Krakowa. Jest jeszcza wieloe do zrobienia. Odpowiednie wydzielone części peronów dla taboru niskowejściowego. Dokupienie taboru. Dalsze ułatwienia w parkowaniu obok stacji przesiadkowych. Dalsze ułatwienia i promocje dla kupując ych bilety okresowe. Łącznica kolejowa Dw. Główny - Łagiewniki. Dodatkowe przystanki kolejowe w Krakowie - Grzegórzecka, Plazza i inne. Zwiększenie szybnkości i częstotliwości. Na dobre rozwiązania kolejowe czekają także mieszkańcy dalej położonego Chrzanowa i Trzebinii, Kalwarii Zeb. przez Skawinę, Brzeska i Bochni, czy Miechowa i Słomnik.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska