Laureaci – studenci i absolwenci polskich uczelni artystycznych – w ramach nagrody otrzymają po 5000 zł. Ich prace mogą stać się także częścią działań promocyjnych wokół głośnej produkcji „Geniusz: Picasso” z Antonio Banderasem w roli głównej, która będzie miała swoją premierę 22 kwietnia na kanale National Geographic.
W konkursie udział wzięli artyści z całej Polski, a ich zadaniem było przedstawienie symbolu jednego z dziewięciu miast:Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Krakowa, Gdańska, Szczecina, Katowic i Torunia. Twórcy mieli swobodę w wyborze technik i obiektów przedstawionych na pracach, ale ich pracy musiała przyświecać jedna myśl – jak ten symbol przedstawiłby Pablo Picasso?
- Zaskoczyła nas liczba zgłoszeń i mnogość pomysłów! Choć konkurs nie trwał długo, otrzymaliśmy niemal 140 prac, w których wykorzystano przeróżne style typowe dla Picassa. To znak, że ten artysta wciąż może silnie inspirować i że jego twórczość jest tak uniwersalna – mówi Magdalena Strobel, dyrektor marketingu na Europę Środkową Fox Networks Group.
ZOBACZ KONIECZNIE:
[a]WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 13. "Cymbergaj"
Follow https://twitter.com/dziennipolski