FLESZ - 5-dniowy tydzień pracy odejdzie do lamusa?

Impreza trwała dwa dni: od 9 do 10 czerwca i przyciągnęła do Krakowa najlepsze zespoły z całej Polski.
– Gratulowałem już naszym uczniom i nauczycielom prowadzącym. Nie ukrywam, że informatyków i programistów mamy bardzo dobrze wyszkolonych – przyznaje w rozmowie z „Gazetą Krakowską” dyrektor ZSTiO Stanisław Wąsik.
Jak zaznacza nasz rozmówca, z pewnością spodziewał się on jakiegoś sukcesu na tegorocznym turnieju, ale pierwsze miejsce w Polsce mówi już samo za siebie.
– Prezentujemy dobry poziom, spodziewaliśmy się, że podobnie jak przed pandemią (wówczas 3. miejsce) możemy zajść wysoko. Wygrana jest naszym niewątpliwym sukcesem i napędza nas do jeszcze cięższej pracy – dodaje dyrektor.
Za limanowianami uplasowali się zawodnicy z Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek w Rzeszowie oraz uczniowie z Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach. Każda osoba ze zwycięskiego zespołu otrzymała drukarkę 3D Ender 3-Pro wraz z zestawem tworzyw do druku oraz inne upominki.
Krakowski finał miał dwie części. W pierwszym dniu, jakby na rozgrzewkę, drużyny spotkały się ze sobą na Kazimierzu, by rywalizować w grze zespołowej, która polegała na rozwiązywaniu zagadki detektywistycznej związanej z obrazem Leonarda da Vinci „Dama z Gronostajem”. Działanie to miało na celu zaznajomienie się zawodników oraz rozluźnienie atmosfery przed piątkowymi zmaganiami.
Następnego dnia rywalizacja toczyła się w okolicach „Czerwonych Maków”. To tam znajduje się kompleks budynków krakowskiego oddziału organizatora, czyli Motorola Solutions.
Na czym polegały te zmagania? Pierwsza część to sprawdzenie wiedzy na zasadach znanych z teleturnieju „1 z 10”. Jak informuje limanowski ZSTiO ostatnim sprawdzianem była rozgrywka odwzorowana z „Awantury o kasę”. Wśród kategorii oprócz ogólnie pojętej branży IT pojawiały się także m.in. matematyka, fizyka, astronomia. Nasz zespół przyjął bardzo ofensywną strategię, od samego początku licytowali bardzo odważnie. Ryzyko się opłaciło, szybko objęli prowadzenie, którego nie oddali już do samego końca.
Warto zaznaczyć, że konkursowe zmagania rozpoczęły się właściwie w październiku ub. roku. Pierwszy etap stanowił test wiedzy. Drugim było przygotowanie dwóch z czterech aplikacji wraz z dokumentacją. Limanowianie przygotowali symulator układów logicznych oraz autorską wersję gry PANG (można w nią zagrać korzystając z linku: https://kcpru.itch.io/pang).
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Finalistki konkursu piękności promują Krynicę-Zdrój. Najnowsze zdjęcia
- TOP 10 restauracji w Nowym Sączu według TripAdvisor
- Tatry jak na dłoni. Tak prezentują się z Żegiestowa
- Tłumy turystów na otwarciu kolei na Górę Parkową. Działo się!
- Bajeczne widoki z Jaworzyny Krynickiej. Takie widoki tylko przy wschodzie słońca