- Jesteśmy w przełomowymi etapie przygotowania inwestycji. Problemy ekonomiczne związane z wojną na Ukrainie sprawiły, że warunki kontraktu musiały ulec zmianie. Trwają finalne rozmowy z bankami. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to 30 stycznia zostanie podpisane porozumienie przez banki, wykonawcę i reprezentujący gminę Zarząd Dróg Miasta Krakowa - informuje wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.
Obecnie koszt inwestycji szacuje się na prawie 2 mld zł. Wcześniej prognozowano koszt ok. 1,3 mld zł. Prace mają ruszyć na przełomie I i II kwartału 2023 r., a ich zakończenie zaplanowano w IV kwartale 2025 r. Przewiduje się, że w ciągu godziny w każdym kierunku będzie przejeżdżać 40 tramwajów.

Zapłacimy za liczbę przejechanych przystanków. Kraków przygo...
Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa z Mistrzejowic do skrzyżowania ulic Lema i Meissnera ma mieć długość ok. 4,5 km. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Polega to na tym, że za projekt, pozyskanie finansowania, budowę i utrzymanie infrastruktury przez okres 20 lat odpowiada wybrany partner prywatny - konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S.
Inwestycja obejmuje budowę m.in. 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.
Przedstawiciele urzędu i wykonawcy linii tramwajowej do Mistrzejowic doszli do porozumienia, by zrealizować wariant z dłuższym przebiegiem torowiska na poziomie „-1”. Pierwotna koncepcja przebiegu linii tramwajowej do Mistrzejowic w rejonie ronda Młyńskiego przewidywała naziemny przebieg torowiska. Po wykonaniu analiz zdecydowano o wprowadzeniu w projekcie zmian, polegających na poprowadzeniu tam torów poniżej poziomu terenu - nie w tunelu, ale w konstrukcji przypominającej wyglądem rynnę. W takim układzie odcinek linii tramwajowej zlokalizowany poniżej poziomu terenu wraz z rampami najazdowymi wydłuży się do ok. 1200 metrów z planowanych wcześniej 900 m.
Nowe wagony w PKP Intercity
