Badania prowadzi certyfikowana jednostka badawcza TÜV SÜD Rail GmbH z Halle i odbywają się one na referencyjnych (wskazanych przez normy) odcinkach sieci kolejowej austriackiej (ÖBB Netz). Na testy wyjechały dwa pojazdy dwuczłonowy BR632 i trójczłonowy BR633.
Największy kontrakt w historii Pesy. Pierwsze czerwone Linki dla Deutsche Bahn pojadą w 2017 roku
Podczas badań sprawdzana jest stabilność pojazdów przy dużych prędkościach /prędkość konstrukcyjna LINKów dla DB to 154 km/h/ oraz zachowanie pojazdów na wąskich łukach. Pojazdy testowane są również w trakcji wielokrotnej.
![Link Pesy dla Deutsche Bahn przechodzi testy na torach przy skoczni w Innsbrucku [zdjęcie]](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/92/b1/59413ff7d237e_p.jpg?1497505922)
Proces homologacji pojazdów produkowanych przez PESA dla Deutsche Bahn zakończy się w lutym 2018, a pierwsze dostawy zgodnie z nowym harmonogramem zaplanowano na kwiecień 2018.
Niemiecki przewoźnik odpisał z PESA umowę ramową na dostawę 420 pojazdów spalinowych typu LINK dla DB Regio. Jej wartość to ok. 1 mld 200 mln euro.
PESA dostarczyła już pierwszych siedem LINKów innego typu dla prywatnego przewoźnika NEB. Pojazdy te wożą pasażerów w Brandenburgii obsługują m.in. linię Berlin - Kostrzyn.
Linki z Pesy to pierwsze wyprodukowane w Polsce pociągi spalinowe dopuszczone do ruchu na terenie Niemiec.
