Uczniowie poznali przyczyny powstawania smogu, jego konsekwencje, a ponadto dowiadywali się jakie są sposoby walki z zanieczyszczeniami powietrza. Młodzież przygotowała plakaty i plansze edukacyjne.
Klasa VII i gimnazjum wzięli udział w tzw. debacie oksfordzkiej (uniwersyteckiej). Jak nas informuje Katarzyna Stadnik uczestnicy debaty zaprezentowali młodszym kolegom dyskusję wcielając się w role: urzędników, policji i straży miejskiej, rodziców i dzieci, a także górników i lekarzy.
Jak podkreśla ekodoradca debata oksfordzka charakteryzuje się spontanicznością i swobodą wypowiedzi, więc uczestnicy wcielali się w role nie prezentując własnych poglądów, ale przedstawiali punkt widzenia poszczególnych grup społecznych.
Smog w Krakowie. Tym dzisiaj oddycha miasto
Uczniowie podsuwali pomysły, argumenty i propozycje rozwiązania problemu smogu. Lisieccy uczniowie mają na szkole zamontowany czujnik powietrza i codziennie sprawdzają jego jakość. Wyniki pomiarów są też prezentowane w formie graficznej na tablicy, która mogą odczytać nawet dzieci z najmłodszych klas.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: 48 tys. Polaków rocznie umiera przedwcześnie przez smog. Jeśli nie musisz, nie wychodź z domu
Autor: Agencja Informacyjna Polska Press, x-news
Follow https://twitter.com/dziennipolski