https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lody Koral są najbardziej znaną marką lodów wśród Polaków. Bracia Koral z Nowego Sącza 45 lat temu stworzyli swoje imperium

Joanna Mrozek
Lody Koral są najbardziej rozpoznawalną marką lodów w Polsce
Lody Koral są najbardziej rozpoznawalną marką lodów w Polsce Stanisław Śmierciak/Klaudia Kulak archiwum PPG
Bracia Koral rozkręcili lodowe imperium już 45 lat temu i zostali milionerami. Zaczynali skromnie, by po czasie osiągnąć wielki sukces. Od 1979 produkują lody, które są znane w całej Polsce. To potwierdzają najnowsze badania Ibris na zlecenie Grupy PTWP. Hasło "zawsze jest pora na lody koral" w kampaniach telewizyjnych co roku powtarzały gwiazdy. Była m.in. Doda, Maryla Rodowicz czy Daniel Olbrychski. Józef i Marian Koralowe to bracia o wielkich sercach, którzy nigdy nie odmówili pomocy i szczególnie zasłużyli się dla Nowego Sącza.

Lody Koral najbardziej znaną marką lodów w Polsce

Ibris na zlecenie Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości zebrała opinie Polaków na temat lodów. Jednym z pytań, na które odpowiedzieli ankietowani brzmiało: które marki lodów są najbardziej znane wśród Polaków?

Jak podaje Portal Spożywczy w badaniu zapytali respondentów, czy znają takie marki lodów jak Koral / Bracia Koral, Grycan, Zielona Budka, Algida, Kaktus, Magnum, Hagen Daas, Ben & Jerry’s, Marletto, Carte D’Or, Big Milk i inne warianty, lody Wedel, Nogger, Twister, Movenpick, Manhattan, Grand, Ekipa, Bon Gelati, Cornetto, Solero oraz Lody Nestle.

Najwięcej kobiet, które wzięły udział w badaniu, zna takie marki jak Koral / Bracia Koral (96,3%), Magnum (95,8%), Grycan (93,6%) czy Zielona Budka (93,4%). Natomiast mężczyźni najbardziej znają takie marki jak Magnum (91,9%), Koral/ Bracia Koral ((91,7%), Grycan i Zielona Budka (89,7%) - podaje Portal Spożywczy.

- Dla nas to cudowna wiadomość, bo na wizerunek i rozpoznawalność naszych marek pracujemy od lat. Dziękujemy! - czytamy w mediach społecznościowych na profilu Lodów Koral.

Co ciekawe Lody Koral cieszą się największą popularnością wśród bardziej dojrzałych konsumentów. W przedziale wiekowym od 50-59 lat wybierają Magnum, Big Milk, Algida i Koral, w wieku 60-69 lat to Zielona Budka, Koral, Magnum i Algida. Najstarsi respondenci najczęściej wybierają marki Grycan, Algida, Magnum i Koral.

Od zera do miliardera - Bracia Koral

Ich historia z lodami zaczęła się 1979 roku. Lata temu jeździli białym maluchem. Przednie siedzenie pasażera było wyjęte, żeby zrobić w autku miejsce na wielki termos na lody, które razem robili w suterenie domu kilkadziesiąt kroków dalej, tuż przy rynku. Takim pojazdem latami rozwozili lody po okolicy, w niedzielę jeździli po odpustach.- W tym pokoju spali na zmianę - mówiła kiedyś Anna Hańska, która poznała ich, gdy na samym początku swojej drogi do pierwszego miliarda wynajmowali od jej teściowej wspomnianą suterenę i jeszcze jeden pokój. - Jak któryś już padał przy tych lodach, to przychodził tu trochę odpocząć - tłumaczyła.

Robota była ciężka, bo na początku nie mieli maszyn, albo tylko te najprostsze. Ale w niedzielę wyglądało tak, jakby po sumie cały tłum z pobliskiego kościoła Matki Boskiej Bolesnej ustawiał się w kolejce do okienka w ich cukierni.

- Lody robili świetne. Prawdziwe, na śmietanie. A nawet jak im trochę zostało, to nigdy nie sprzedawali ich na następny dzień. Rozdawali dzieciakom z okolicy, a resztę wyrzucali - wspomina z zapałem Anna Hańska. I dodaje, że jak pamięta ich podejście do pracy, to wcale jej nie zaskoczyło, że po latach stali się tym kim są. - Wiedzieli, co chcą osiągnąć - tłumaczyła kilka lat temu.

W rejestrach limanowskiego cechu zachowała się informacja, że Józef Koral był tam rzemieślnikiem od 1984 do 1989 roku. Później już wyrośli z rzemieślniczego gorsetu, stali się przedsiębiorcami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska