- Samolot w barwach pszczółki obsługiwać będzie 40 kierunków Ryanair prosto z Krakowa już od 1 października
– potwierdza Natalia Vince, rzeczniczka krakowskiego portu lotniczego, który od kilku miesięcy odbudowuje dynamicznie siatkę połączeń i liczbę obsługiwanych pasażerów, co silnie pomaga w odtworzeniu potencjału gospodarczego nie tylko branży lotniczej, ale też turystycznej, a pośrednio – całego regionu.
Buzz (wcześniej Ryanair Sun) to czarterowe linie lotnicze z siedzibą w Warszawie powstałe w 2017 r. i należące do Ryanair Holdings plc. Działają w imieniu polskich touroperatorów obsługując loty czarterowe do popularnych kierunków wakacyjnych. Realizują także loty rozkładowe w ramach grupy Ryanair. Flotę BUZZ tworzyły dotąd Boeingi 737-800, a teraz będzie ona poszerzona o Boeingi 737-8200 „Gamechanger” (zwane wcześniej MAX 200). Nowe samoloty mają umocnić pozycję Buzz i Grupy Ryanair w obszarze ochrony środowiska. Nowy samolot może pomieścić o 4 proc. więcej pasażerów niż 737-800, przy mniejszym o 16 proc. zużyciu paliwa i niższej nawet o 40 proc. emisji hałasu.
Ryanair odebrał pierwszego z 210 zamówionych Boeingów 737-8200 w połowie czerwca 2021 r. Do końca roku będzie ich miał 12, z czego połowa będzie latać (lub już lata) w barwach macierzystej spółki, a reszta w barwach spółek zależnych. Przewoźnik spodziewa się dostaw kolejnych 50 nowych Boeingów przed rozpoczęciem kolejnego sezonu wakacyjnego i liczy na to, że pozwolą mu w zaoferowaniu tanich przelotów na wielu nowych trasach na odradzającym się po pandemii rynku lotniczym.
MAX-y zostały uziemione po dwóch tragicznych katastrofach tego modelu w 2018 i 2019 r., w których zginęło łącznie 346 osób. W 2021 roku, po wprowadzeniu poprawek i dodatkowych zabezpieczeń m.in. w systemie sterowania, samoloty wróciły pod zmienioną nazwą do flot na całym świecie.
