Już wczesnym ranem krakowski port lotniczy poinformował pasażerów o sytuacji pogodowej
od godz. 9:00 warunki atmosferyczne ulegną poprawie,
w godzinach 12:00 - 15:00 przewidywane jest chwilowe pogorszenie warunków atmosferycznych,
od godz. 15:00 warunki pogodowe będą się sukcesywnie poprawiać.
Od rana na Balicach wylądował zaledwie jeden samolot, szczęście mieli pasażerowie lotu z Salonik. Pozostałe przyloty, podobnie jak w sobotę, skierowane zostały do Katowic, Ostrawy i Wrocławia.
Do godz. 10.00 z kilkugodzinnymi opóźnieniami wystartowały planowane na poranne godziny loty do Salonik, Dortmundu, Londynu, Kopenhagi, Leeds, Dublina, Eindhoven i Alicante. Odwołane zostały planowane na 6.00 rano loty do Amsterdamu i Monachium oraz mające odlecieć tuż przed godz. 9.00 samoloty do Warszawy i Helsinek. O 6.00 rano mieli odlecieć pasażerowie do Bolonii i Londynu - te kursy jeszcze przed godz. 11.00 miały status opóźnionych.
Loty przekierowane do Katowic
Katowickie lotnisko informuje, że do Pyrzowic przekierowano lądowaniA:
Ryanair z East-Midlands (FR 1724),
El Al z Tel-Awiwu (LY 5113),
Ryanair z Wenecji-Treviso (FR 3038),
Pegasus Airlines z Antalyi (PC 1502),
Ryanair z Belfastu (RK 8606),
Finnair z Helsinek (AY 1161),
Norwegian Air z Bergen (DY 1028),
Ryanair z Shannon (FR 3327),
Ryanair z Malagi (FR 2588).
Dodatkowo krakowskie lotnisko w niedzielę boryka się z awarią strony internetowej.
W sobotę mgła sparaliżowała Balice
W sobotę pasażerowie krakowskiego lotniska przeżyli prawdziwy koszmar, mgła dosłownie sparaliżowała działanie portu lotniczego - przez cały dzień nie odleciał z Balic żaden z planowanych kursów.
Remedium na tę sytuację jest system wspomagający nawigację nowej generacji, a takiego Balice nie mają.
- System nawigacji ILS kat. 3, który będzie w momencie, gdy lotnisko będzie miało nową drogę startową - mówi rzeczniczka o rozwiązaniu, które poprawi funkcjonowanie portu lotniczego w Balicach.
System ILS
ILS to system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialności, system kategorii 3 pozwala na lądowanie i odloty nawet w gęstej mgle. W taki system wyposażone są największe europejskie lotniska. W Polsce rozwiązanie ma port lotniczy w Gdańsku.
Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsługiwanych pasażerów i największym portem regionalnym, obecnie stosowany tu system nawigacyjny to ILS pierwszej generacji.
