https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małgorzata Jantos rezygnuje z wyścigu o fotel prezydenta Krakowa

Dawid Serafin
Małgorzata Jantos
Małgorzata Jantos Anna Kaczmarz
Małgorzata Jantos, radna Platformy Obywatelskiej nie będzie brała udziału w partyjnych prawyborach. Tym samym rezygnuje z wyścigu o fotel prezydenta Krakowa. O swojej decyzji poinformowała we wtorek rano na swoim blogu.

Ostatnia deska ratunku PO? Partia prosi Barczyka: kandyduj na prezydenta Krakowa
- Zgłosiłam swoją kandydaturę do kandydowania w prawyborach PO na prezydenta miasta wiele miesięcy temu. Niestety, to, co się stało później okazało się dla mnie zaskoczeniem - wyjaśnia Magłorzata Jantos. - Nie jestem w stanie zaprezentować swojego programu, mojej osoby, a bez znaczącego poparcia, a wręcz odwrotnie - w atmosferze deprecjonowania mnie i moich dokonań – nie ma sensu, aby moje nazwisko pojawiało się w jakimkolwiek kontekście prawyborów - dodaje Małgorzata Jantos.

Niedoszła już kandydatka na prezydenta sugeruje, że w obliczu rozpaczliwego poszukiwania kandydata na prezydenta miasta do prawyborów powinien stanąć lider małopolskiej PO Grzegorz Lipiec. Ten jednak wielokrotnie podkreślał, że jest jeszcze za wcześniej na podejmowanie takich wyzwań.

W czwartek upłynie termin zgłaszania osób do wrześniowych prawyborów w krakowskiej Platformie, które mają wyłonić jej kandydata na prezydencki fotel. W chwili obecnej zgłoszona jest tylko jedna kandydatka. Jest nią Marta Patena, radna miejska PO. Trwające od miesięcy próby znalezienia mocnego nazwiska wśród polityków, profesorów i przedsiębiorców nie dały rezultatu.

CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
truda
A to nieprawda. trzeba sprawdzić głosowania. Kurcze blade.
m
mieszkaniec
A dlaczego negatywną? Nie rozumiem "trochę się nadaje". Według Was i mediów nadają się ci, którzy są codziennie w telewizji, tudzież wmawiają mieszkańcom, że wszystko mają dzięki prezydentowi miasta? A menadżerowie nie są widziani w mediach na co dzień. Jantos przez 23 lata prowadziła firmę, dostawała nagrody za innowacyjne zarządzanie. Ale to nie ona była podpisywana na wszystkich informacjach, że to dzięki niej lub że ona zaprasza.. Nadaje się więcej, niż wszyscy wyszukiwani przez PO ... prezesi, profesorzy, aktorzy.
M
Mieszkańcy Krakowa
Mieszkańcy Krakowa decydują sami. Przyszłość Krakowa: DACH NAD GŁOWĄ dla każdego obywatela miasta, WYKSZTALCENIE w kierunku indywidualnych zdolności OPIEKA ZDROWOTNA bezwarunkowa dla wszystkich/WSZYSTKO ZGODNIE Z KONSTYTUCJĄ/

Program wyborczy Komitetu Wyborczego Wyborców Obrona Praw Emerytów, Rencistów i Osób Pokrzywdzonych oraz kandydata na prezydenta miasta Krakowa Graniwida Sikorskiego.

Programem jest taki rozwój Krakowa który zapewni dobre miejsce do mieszkania jego mieszkańcom. Celem jest społeczny charakter władzy uchwałodawczej i wybór Prezydenta realizującego te cele.
1.Skupienie się na podstawowych potrzebach, takich jak praca, mieszkanie, służba zdrowia, edukacja:
2.Przywrócenie należnej roli Radzie Miasta Krakowa. Każdy projekt Uchwał winien być opiniowany przez Komisję Rady, oraz konsultowany przez czynniki społeczne.
3.Zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Krakowa poprzez utworzenie stanowiska Z-cy Prezydenta ds. Polityki Zatrudnienia, Spraw Społecznych, Mieszkalnictwa i Budownictwa Komunalnego kosztem połączenia stanowisk Z-cy Prezydenta ds. Edukacji i Kultury. Celem jest skupienie zadań i odpowiedzialności w tym zakresie.
4.Domaganie się od władz państwowych urealnienia zaniżonych dotacji i subwencji na zadania zlecone i realizowane przez Miasto.
5.Natychmiastowe wstrzymanie sprzedaży gruntów znajdujących się w posiadaniu miasta.
6.Prowadzenie polityki społecznej faktycznie przeciwdziałającego bezrobociu, wykluczenia społecznego i bezdomności.
7.Realizowanie polityki mieszkaniowej i zapobiegania bezdomności, zgodnie z propozycjami strony społecznej „Okrągłego Stołu Mieszkaniowego”.
zatrzymanie eksmisji z kamienic będących od dziesięcioleci własnością
Skarbu Państwa/Miasta i rozbieranych pomiędzy sobą przez najwyższych
urzędników bezprawnie na podstawie podstawianych fałszywych
dokumentów, weryfikacja tych dokumentów i utworzenie Spółdzielni
komunalnych z zastosowaniem istniejącego prawa zasiedzenia i pierwokupu
przez długoletnich mieszkańców. Miasto przejmuje wszystkie pustostany
niezamieszkałe powyżej 20 lat z przeznaczeniem dla młodych rodzin lub
samotnych jako pierwsze mieszkanie mieszkańców Krakowa.
8.Wyeliminowanie patologii powodującej wykluczenie i bezdomność poprzez:
uzdrowienie sytuacji mieszkaniowej dla zasiedziałych obywateli miasta, Budownictwo komunalne na terenach Gminy które pozostały dla zabudowy.
9.Weryfikacja programów i kontrola środków unijnych przeznaczonych na zabezpieczenie mieszkań dla młodych małżeństw na odpowiednich warunkach i dla wszystkich obywateli naszego miasta.
Realizacja tego rozliczana przez społeczne komisje składające się z
profesjonalistów i wszystkich zainteresowanych. Doprowadzenie do
przejrzystości działań publicznych.
10.Wprowadzenie nadzwyczajnych egzaminów państwowych dla obejmowania
odpowiedzialnych stanowisk urzędniczych powiązanych z realną odpowiedzialnością karną za łamanie przepisów prawa.
11.zgodność inwestycji ze środowiskiem - pełna harmonia i balans przemysłu i przyrody.
M
Mieszkańcy Krakowa
12.Realizowanie polityki ochrony środowiska oraz jakości życia mieszkańców poprzez zwiększenie ilości terenów zielonych, parków miejskich, program sadzenia drzew szlachetnych, rozwój parków o charakterze leśnym / Lasek Łęgowski, Lasek Mogilski, Borek Fałęcki, Las na Pasterniku. Pełna ochrona środowiska naturalnego Zakrzówka, Bielańsko-Tynieckiego Parku Krajobrazowego, ochrona terenów zielonych w Podgórkach Tynieckich i Parku Jerzmanowskiego.
Wykorzystanie i ochrona przyrodnicza wybrzeży Wisły, Dłubni, Białuchy,
Wilgi i Rudawy, zalewów Bagry, Staw Płaszowski i Staw na Dąbiu oraz
terenów zielonych w Śródmieściu i innych dzielnicach Krakowa.
Odwoływanie się do ekspertów uczelni co do zagospodarowania i utrzymania terenów
zielonych / Uniwersytet Rolniczy, Politechnika Krakowska, AWF i AGH/.
Zwiększenie ilości ławek umożliwiających odpoczynek.
13.Popieranie kultury oraz bibliotek publicznych jako ośrodków kultury oraz zwiększenie programów informatyzacji oraz pomoc mieszkańcom w opanowaniu Internetu.
14.Zwiększenie programów zdrowotnych realizowanych przez Gminę Kraków.
15.Zwiększenie wpływu na koszty ogrzewania i zanieczyszczenia powietrza poprzez rozwój sieci ciepłowniczej i przejęcie kontroli nad elektrociepłownią Łęg.
16.Od usług, handlu i przemysłu które znajduje się na terenie miasta Krakowa a zwłaszcza z obcym kapitałem odprowadzenie miastu należnego podatku.
17.Likwidacja niskiej emisji dymów z pieców węglowych w Śródmieściu Krakowa, miasto dofinansuje doprowadzenie linii MPC do kamienic i domów. Wystąpienie o fundusze europejskie na ochronę środowiska.
18.Ściąganie inwestorów umożliwiających znalezienie lepszej pracy, tworzenie warunków dla rozwoju biznesu zarówno małego, średniego jak i dużego. Kreowanie przez Gminę nowych miejsc pracy poprzez realizowanie inwestycji.
19.Zorganizowanie sezonowych robót publicznych /sprzątanie miasta, utrzymanie zieleni i nadzorowanie placów zabaw dla dzieci a szczególnie boisk szkolnych/. Wspieranie inicjatywy indywidualnych i zbiorowych mieszkańców co do robót zarobkowych.
20.Przejrzystością inwestycji i udział mieszkańców w projektach porządkiem podziału funduszy wg ważności i potrzeb inwestycji :
udrożnienie Krakowa i budowa parkingów.
21.Więcej konsultacji gminy z mieszkańcami co do planu zagospodarowania Krakowa w terenie. Lepsze przygotowanie placów zabaw dla dzieci i młodzieży.
22.Rozwój komunikacji publicznej i ścieżek rowerowych.
23.Jednolity bilet roczny dla mieszkańców Krakowa komunikacji miejskiej.
24.Remonty chodników i dróg osiedlowych.
25.Przywrócenie w szkołach stołówek.
26.Wnioskowanie o urzędowe wyznaczenie terminu remontu elewacji , szczególnie w śródmieściu i graniczących ze śródmieściem dzielnicach.
27.Opieka nad emerytami, rencistami i osobami niepełnosprawnymi poprzez:
kreowanie dla nich nowych miejsc pracy, zapewnienie udziału w życiu
społecznym i kulturalnym miasta, zapewnienie im lepszej opieki zdrowotnej i
faktycznego dostępu do usług publicznych.
28.Likwidacja Straży Miejskiej i zwiększenie pieszych patroli Policji przez całą dobę.
29.Likwidacja Rad Dzielnic, na to miejsce społeczne komitety osiedlowe.
G
GRANIWID SIKORSKI
Forum w Obronie Godności Kraków, 09 maja 2011r.
i Jedności Lokatorów i Bezdomnych
31-564 Kraków Aleja Pokoju 26/102
KRS: 0000-3468-11
Forum w Obronie Praw Emerytów,
Rencistów i Bezrobotnych
31-564 Kraków Aleja Pokoju 26/102
KRS: 0000-3509-68
Pan Bogusław Kośmider
Przewodniczący Rady Miasta Krakowa
31-004 Kraków Plac Wszystkich Świętych ¾
Szanowny Panie Przewodniczący
Będąc głęboko zaniepokojeni wysokim poziomem cen usług komunalnych, oraz brakiem polityki władz Gminy w zakresie ich kontroli, chcemy zaprotestować i zwrócić uwagę na ten bolący mieszkańców Krakowa problem. Miniony jak i bieżący rok charakteryzuje się gwałtownym przyśpieszeniem cen. Dotyczy to także takich usług za które winne być odpowiedzialne władze Miasta, tak jego Prezydent, jak i Rada Miasta Krakowa.
Dotyczy to kosztów ogrzewania, dostaw wody, wywozu nieczystości stałych, opłat cmentarnych itp. Są to klasyczne zadania władz samorządowych za których kształtowanie i wysokość winny się czuć odpowiedzialne Władze Miasta Krakowa. Tymczasem odnosimy nieodparte wrażenie, że ten problem, a tym samym poziom życia jego mieszkańców władze samorządowe niewiele interesuje. Przykładem mogą być koszty ogrzewania.
W 2010 roku ceny tej usługi gwałtownie przyśpieszyły. Pomimo, że odbiorcy tej usługi tacy jak wspólnoty mieszkaniowe, Spółdzielnie Mieszkaniowe, właściciele prywatni i inne podmioty zarządzające substancją mieszkaniową podniosły zaliczki na poczet tych kosztów, ich poziom oraz ostateczne rozliczenie za rok 2010 przekroczyły wszelkie wyobrażenia i oczekiwania.
W ciągu 2010 roku ceny były podwyższane kilkakrotnie przy biernej postawie władz miasta. Efekt jest taki, że pobrane na ten cel zaliczki były mniejsze niż roczne rozliczenie tych kosztów. Tak lokatorzy jak i właściciele mieszkań muszą obecnie dopłacić nawet po kilkaset złotych do centralnego ogrzewania za 2010 rok. Musiały także znacznie zostać podniesione zaliczki na poczet kosztów ogrzewania na 2011 r. przez administrujących zasobem mieszkaniowym. Niestety polityka władz samorządowych w tym zakresie nie napawa optymizmem i widać, że jest wyjątkowo bierna. Widać wyraźnie, że kształtowanie cen oddano w ręce producentów i dystrybutorów tych usług, a tym samym utracono kontrolę nad ich wysokością. Ci zaś w pełni tego korzystają i czują się całkowicie bezkarni.
W latach dziewięćdziesiątych państwo sprywatyzowało Elektrociepłownię Łęg.
Przejęła ją grupa Electrecite de France, które było francuskim przedsiębiorstwem, monopolistą w zakresie energii elektrycznej. Jest to spółka kontrolowana przez państwo francuskie. Spółka ta podaje, że dba o środowisko naturalne, a także prowadzi politykę racjonalnych cen. Informuje także, że Polska jest dla grupy EDF rynkiem strategicznym, jednym z najatrakcyjniejszych w Europie. Elektrociepłownia Łęg „SA” stała się właściwie monopolistą w dostawie energii cieplnej dla Krakowa.
Natomiast władze Krakowa, nie mają na nią najmniejszego wpływu, gdyż nie są jej akcjonariuszami, co winno być normą w takiej sytuacji. Jako monopolista może wyzyskiwać tą pozycję i dyktować ceny odbiorcom. I tak zdaje się czynić wbrew sloganom przez siebie powtarzanym, przy biernej polityce miasta w tym zakresie.
G
GRANIWID SIKORSKI
Miasto ma natomiast bezpośredni wpływ na wysokość cen energii cieplnej. Jest właścicielem Miejskiego Przedsiębiorstwa
Energetyki Cieplnej „SA”. Spółka ta także podaje, że prowadzi politykę proekologiczną, ma wdrożony system zapewnienia jakości ISO 9002 oraz system zarządzania środowiskowego ISO 14001, otrzymało statuetkę mecenasa kultury Krakowa, a także posiada tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwa Fair Play”. Wszystko to może być prawdą. Jednakże użytkownicy oceniają funkcjonowanie systemu i firm przede wszystkim przez poziom cen i jakość usług.
A w tym zakresie widać wyraźnie, że ceny świadczone przez tą firmę są bardzo wysokie.
MPEC „SA” jest właściwie spółką dystrybucyjną. Nie jest dla nas jasne czy przyczyną wysokich cen energii cieplnej jest duży koszt zakupu z EC Łęg „SA”, czy też MPEC „SA” prowadzi politykę wysokich cen dążąc do maksymalizacji dochodów i płac w Spółce.
Jedno wiemy i odczuwamy na własnej kieszeni. Jest nim koszt energii cieplnej zawarty w opłacie za mieszkanie. Koszt stał się bardzo poważnym obciążeniem budżetów lokatorów, a źródłem ich niezadowolenia i obaw co do przyszłości. Przy czy lokatorzy są właściwie sami, nie znajdując właściwego poparcia władz miasta. Władze miasta nie odgrywają właściwej roli poprzez kontrolę kosztów, cen i taryf świadczonych przez MPEC, jak i nie wspomagając, nie kontrolując MPEC „SA” w rozmowach z producentem energii cieplnej EC Łęg „SA”.
A przecież winno to być jedno ze statutowych obowiązków władz miasta, a zakres obowiązków władz samorządowych winien być jasno określony.
Niestety wysokie podwyżki cen wystąpiły także u innych dostawców usług komunalnych.
Dotyczy to dostaw wody której koszt podwyższono aż do 7.48 zł./m3, wywozu nieczystości stałych, opłat cmentarnych. Zapowiadane są podwyżki czynszów komunalnych, podatku od nieruchomości, jak i kosztu wieczystego użytkowania gruntu, a także komunikacji miejskiej.
I te wszystkie podwyżki cen są przenoszone na najemców. Bardzo wielu z nich to emeryci i renciści którzy dostali podwyżki świadczeń jedynie od 15 zł. do 45 zł. i nie są w stanie ponieść wysokich kosztów.
Takiej polityce trzeba powiedzieć dość. Prowadzi do nędzy, braku możliwości opłacenia świadczeń i w efekcie eksmisji z mieszkania.
Czy o to władzom miasta chodzi ? A przecież można inaczej. Przykładem tu może być komisaryczny Prezydent Warszawy Stefan Starzyński. Także w tym mieście w latach trzydziestych był poważny kryzys tak finansowy, jak i zarządzania miastem. Pan Prezydent Starzyński potrafił tak zorganizować władzę miejską, że kryzys został opanowany.
Za Prezydenta Starzyńskiego przejęto z rąk kapitału obcego w drodze procesu sądowego elektrownię. Sieci miejskie: elektryczne, gazowa, wodociągowa, kanalizacyjna, zostały bardzo rozbudowane a opłaty za korzystanie z nich znacznie obniżone.
Pan Prezydent Starzyński był umiejętnym finansistą i dbał o zrównoważoną i oszczędną gospodarkę finansową, ale pamiętał zawsze, że dobra gospodarka finansowo – budżetowa jest środkiem nie celem. Szukał ustawicznie nowych źródeł na sfinansowanie programów inwestycyjnych według odpowiednio wyważonej hierarchii potrzeb.
Wprowadził też jasny zakres odpowiedzialności. Za politykę komunalną realizowaną przez przedsiębiorstwa miejskie odpowiadał Jego zastępca Julian Kulski.
Na bieżąco nadzorował on te przedsiębiorstwa i wspólnie z innymi członkami Zarządu Miasta prowadził politykę cen i taryf usług komunalnych. Zakres odpowiedzialności poszczególnych członków Zarządu Miasta był jasno określony.
G
GRANIWID SIKORSKI
Panie Przewodniczący:
Forum ponownie wyraża niepokój i niezadowolenie z realizowanej polityki władz samorządowych. Takiej polityce trzeba się przeciwstawić, gdyż prowadzi do groźnych rezultatów. Chcemy w to wierzyć że kierowana przez Pana Rada Miasta Krakowa znajdzie dość siły aby przerwać ten ogromny potok podwyżek, aby nie rozlał się on w rzekę która będzie nie do opanowania.
Przykład Pana Prezydenta Stefana Starzyńskiego jest godny do naśladowania.
Trzeba wrócić do jasno określonych kompetencji, zwiększenia majątku i terenów miejskich, prowadzenia właściwego nadzoru nad miejskimi spółkami, oraz prowadzić oszczędny i wyrażoną politykę cen i taryf. Zasady odpowiedzialności za tą politykę muszą być jasno określone.
Tego oczekujemy i o to prosimy.
Przewodniczący Forum
Graniwid Sikorski
Otrzymują:
1 x adresat
1 x Minister Infrastruktury Pan Cezary Grabarczyk
ul. Chałubińskiego 4-6 00-928 Warszawa
1 x Wicepremier, Minister Gospodarki Pan Waldemar Pawlak
ul. Trzech Krzyży 3-5. 00-507 Warszawa
1 x Wojewoda Małopolski Pan Stanisław Kracik 31-156 Kraków ul. Basztowa 22
1 x Prezydent Miasta Krakowa Pan Prof. Jacek Majchrowski
Plac Wszystkich Świętych ¾ 31-004 Kraków
1 x Dyrektor Wydziału Mieszkalnictwa Pani Katarzyna Bury
31-072 Kraków, ul. Wielopole 17a
1 x Elektrociepłownia Łęg „SA” 31-587 Kraków ul. Ciepłownicza 1
1 x MPEC „SA” 30-969 Kraków al. Jana Pawła II 188
1 x MPWiK „SA” ul. Senatorska 1 30-106 Kraków
1 x Krakowski Holding Komunalny „SA” ul. Jana Brożka 3 30-347 Kraków
1 x ZCK ul. Rakowicka 26, 31-510 Kraków
1 x Spółdzielnie Mieszkaniowe i Wspólnoty Mieszkaniowe w Krakowie
1 x a/a
k
krak
Ja też mieszkam w Kraku, ale widzę również jak roziwjają sie inne miasta, ba całe regiony w POLSCe - nie w Holandii, Finlandii jak wspominasz- zobacz chociażby na Trójmiast jest nie do poznania w przeciągu ostatnich 5-7 lat- infrastruktura miażdży, nowa, odważna architektura również. Oczywiście na to wszytsko potrzeba procesu jak mówisz ale niestety ten proces w Krakowie jest baaaardzooo powolny. Dlatego uważam, że potrzeba zmiany.Koniecznie. Niestety tu jest koniec mojej wypowiedzi bo nie ma na kogo...ehh
n
no
Baba z wozu koniom lżej !
b
bajubongo
osoba która deklaruje się miłośniczką zieleni, "slow city" i "wsłuchuje" w głos mieszkańców, gdy przychodzi co do czego głosuje ZA zabudową Zakrzówka, ZA zabudową zielonych terenów wokół fortu w Bronowicach, PRZECIWKO zagospodarowaniu na park działki przy Karmelickiej. Taka osoba jest niewiarygodna. Zresztą tak samo głosowało całe PO - zgodnie z dyscypliną partyjną a przeciwko miastu.
P
Paweł
Oczywiście Kraków się rozwija, ale poważne problemy mieszkańców Krakowa nadal są nierozwiązane. Prezydent Majchrowski rządzi Krakowem od 2002 roku. To on tworzy budżet. Co przez ten czas zrobił w celu zredukowania smogu? Dopiero w ciągu ostatnich 2 lat pojawiły się na walkę ze smogiem jakieś poważne pieniądze, po kampanii społecznej. Wcześniej prezydent nie zrobił w tej sprawie niemal nic, bo redukcja smogu to nie jest rzecz, którą można otworzyć przecinając wstęge.

Nie da się wszystkich problemów rozwiązać na raz, ale prezydent nie zajmuje się tymi najważniejszymi, tylko tymi najbardziej efektownymi.
M
Majka
I to nie tylko w Krakowie. Faktem jest, że Kraków się rozwija, powoli, ale jednak, nawet pod względem infrastruktury. Nie da się nagle za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pozbyć wszystkich problemów i wyczarować wspaniałego, nowoczesnego miasta. Śmieszą mnie w ogóle pomysły tych, którzy chcieliby w Krakowie nowej Kopenhagi czy Amsterdamu. Chyba zapominamy, że wolność mamy dopiero od 25 lat, a kapitał zaczął napływać dużo później. Poza tym, wydaje mi się, że sporo ludzi przecenia urząd prezydenta i obwinia go za wszelkie zło, jakie się dzieje w Krakowie. To nie ejst tak, że facet chodzi po ulicach i wskazuje palcem co robić, a czego nie.

Z REALNYMI problemami nie da się zmierzyć z dnia na dzień. To proces.
j
jo
Małgorzata Jantos z PEŁO , może teraz zająć tym to kobieta robić powinna , czyli domem i kuchnią
q
qq
Prezydent powinien mieć wpływ na to co robią jego urzędnicy, a w Krakowie jest dokładnie na odwrót. Więcej do powiedzenia ma panienka w wydziale mieszkalnictwa niż prezydent Majchrowski. Kiedyś Majchrowski przyjmował mieszkańców. Można było iść i się wyżalić, ale to i tak nic nie dawało. Urzędnicy robili swoje, choć Majchrowski w rozmowie z przyznawał mieszkańcowi rację. Dlatego też Majchrowski przestał przyjmować mieszkańców.
To, że coś się w Krakowie buduje, to na to Majchrowski nie ma żadnego wpływu. W urzędzie rządzą urzędnicy, a Majchrowski nie ma nic do powiedzenia. Jakby prezydentem Krakowa przez ostatnie 12 lat był krasnal ogrodowy, Kraków by tak samo wyglądał. Dlatego przyszedł czas na zmiany, Kraków potrzebuje prezydenta, który zrobi w tym mieście porządek przede wszystkim z leniwymi i niekompetentnymi urzędnikami.
P
Paweł
No właśnie rzadko jesteś w mieście, więc widzisz tylko efekty polityki igrzysk - wielkie inwestycje, z których na co dzień 90% mieszkańców nie ma żadnego pożytku. Nie stoisz w korkach, nie czekasz na przystanku na spóźniony i zatłoczony autobus, nie wkurzasz się na spóźniony tramwaj (bo po raz 100 wybrzuszyła się szyna w tym samym miejscu), a w zimie nie wdychasz smogu. To są REALNE problemy mieszkańców Krakowa, z którymi prezydent Majchrowski nie potrafi sobie poradzić. Niestety ktoś, kto rzadko bywa w mieście, nie odczuwa tych problemów, lecz widzi tylko wielkie inwestycje.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska