Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie małopolskim podczas pilotażu we wrześniu i październiku 2023 r, a od środy 3 stycznia 2024 r. klienci małopolski urzędów skarbowych już na stałe mogą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, połączą się z infolinią.
W zależności od zakresu poszukiwanych informacji, klient może skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem (Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl), konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Podstawowe informacje o infolinii
Numer telefonu: 22 460 59 92
Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- Ogólna informacja podatkowa,
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- Indywidualna informacja podatkowo-celna
- Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy)
Psycholog o tym, jak odnieść sukces w postanowieniach noworocznych

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Gdzie na sanki w Krakowie? Lista najlepszych górek do zjeżdżania na sankach MAPA
- Tak wyglądają wnętrza legendarnego hotelu Cracovia. Niebawem powstanie tu nowe muzeum
- Horoskop miłosny na grudzień 2023. Zobacz, co cię czeka w nadchodzących tygodniach!