Podczas spotkania w Nowym Targu ustalono, że w przyszłym roku zostaną ogłoszone przetargi na budowę drogi S7 Lubień - Rabka. Na ponad 16-kilometrowym odcinku powstanie aż 38 mostów i wiaduktów. Najtrudniejszy do realizacji będzie jednak tunel pod Małym Luboniem o długości ponad dwóch kilometrów.
- W sumie przetargów na ten odcinek będzie cztery. Jeden dotyczący budowy tunelu, a trzy pozostałe odcinków drogowych - wyjaśnia Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zdaniem marszałka Marka Sowy odcinki drogowe będą gotowe w 2019 roku. - Jeszcze w tym roku otrzymamy pozwolenie na realizację inwestycji drogowej. Początkiem przyszłego roku powinniśmy także zakończyć wykup gruntów - mówi marszałek.
W kwietniu przyszłego roku zostanie natomiast podpisana umowa z wykonawcą na budowę nowego mostu w Białym Dunajcu.
- W przyszłym roku rozpocznie się także budowa węzła w Poroninie. Jego zakończenie zaplanowane jest na 2016 rok - wyjaśnia marszałek Sowa. Obecna koncepcja zakłada wybudowanie dużego ronda na zakopiance w rejonie skrzyżowania w stronę Zębu, a także nowej drogi równoległej do zakopianki, która tunelem przebiegałaby pod nią i przejazdem kolejowym w samym Poroninie, gdzie znajduje się rozjazd w stronę Bukowiny Tatrzańskiej.
Dodatkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza podpisać 31 lipca umowę na budowę fragmentu drogi S7 będącej częścią wschodniej obwodnicy Krakowa. Odcinek połączy węzeł Rybitwy (Christo Botewa) z węzłem Igołomskim. Prace mają potrwać ok. dwóch i pół roku.
Na razie nie ma pieniędzy na budowę drogi Rdzwaka - Nowy Targ. - Prowadzone będą jednak wszystkie prace związane z dokumentacją, tak by kiedy pojawi się okazja pozyskania środków być gotowym ją wykorzystać - zapewnia marszałek Sowa.
WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE "CO TY WIESZ O ZASADACH GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ?"
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
