- Mam do tego miasta sentyment, stąd pochodzi mój przyjaciel Marek Piekarczyk - przyznaje Mateusz Ziółko.
Teledysk do piosenki „W płomieniach”, promującej debiutancki album muzyka, który ukaże się już wiosną, zdecydował się zrealizować nie w rodzinnej Zubrzycy Dolnej, ale na Plantach Salinarnych w Bochni.
Miasto urzekło Ziółkę, gdy przyjechał do niego po raz pierwszy w 2014 r., jako gość festiwalu Integracja Malowana Dźwiękiem.
- Bywałem tu także na spotkaniach z Markiem i wszystko wskazuje na to, że jeszcze tu wrócę. Obiecałem odwiedzić mojego przyjaciela w jego domu - dodaje muzyk.
W jego klipie „W płomieniach” prócz Plant Salinarnych i klimatycznej altany zobaczyć można inne parkowe plenery oraz jedną z restauracji. Ujęcia we wnętrzach także kręcono w Bochni, w prywatnym mieszkaniu. Tak się fajnie złożyło, że gościny użyczyła muzykowi jedna z jego znajomych.
Z kolei fragmenty teledysku z ogniskiem zostały zrealizowane na pięknej, widokowej działce w okolicach Gdowa. Klip do najnowszego przeboju Ziółki powstał w ciągu kilku dni, a zdjęcia kręcono w ubiegłym tygodniu.
Gotowy materiał trafił już do sieci, do wczoraj na portalu YouTube miał ponad 250 tys. wyświetleń. Z niespodziewanej reklamy miasta zadowolony jest Tomasz Ryncarz, szef wydziału promocji w bocheńskim magistracie. Zwłaszcza że Bochnia nie wydawała na ten cel ani złotówki. - Cieszy nas to, bo to znak, że Bochnia jest dobrze postrzegana - podkreśla.
Informacja o klipie muzyka błyskawicznie rozeszła się wśród mieszkańców i na forach internetowych. Ucieszyła nie tylko fanów laureata telewizyjnego show „The Voice of Poland” a jednocześnie zwycięzcy opolskich debiutów w 2014 r.
- To wielka niespodzianka dla nas wszystkich. Jak widać , Bochnia jest wyjątkowa. Cieszę się, że artysta wybrał nasze miasto - mówi Monika Iwaniec.
Muzyczny klip to w ostatnich tygodniach już druga promocyjna inicjatywa z Bochnią w tle, do której przyczynił się Marek Piekarczyk, jeden z najbardziej znanych jej mieszkańców.
Wcześniej osobiście wystąpił w zwiastunie programu „Historia świata według Osbourne’ów” na kanale „History”, zachęcając do zwiedzania unikatowej na światową skalę bocheńskiej kopalni soli.