Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Matura 2014 z CKE. Język angielski, poziom rozszerzony [ARKUSZ, TEST, ODPOWIEDZI]

red.
Zobacz arkusze i przykładowe odpowiedzi testu maturalnego z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.
Zobacz arkusze i przykładowe odpowiedzi testu maturalnego z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.
MATURA 2014. ANGIELSKI: poziom rozszerzony. W środę po południu maturzyści przystąpili do pisemnego egzaminu z angielskiego na poziomie rozszerzonym; rozpoczął się on o godzinie 14. Chęć zdawania egzaminu na tym poziomie zadeklarowało 82 tys. maturzystów, czyli 28 proc. zdających egzamin z języka angielskiego. Zobacz arkusze i przykładowe odpowiedzi testu maturalnego z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.

MATURA 2014. ANGIELSKI: poziom rozszerzony [ARKUSZ PDF]

MATURA 2013 ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY [ARKUSZE]

MATURA 2013 ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY [ODPOWIEDZI]

Trwa trzeci dzień matur. Dzisiaj język angielski. O 9:00 odbył się egzamin obowiązkowy, na poziomie podstawowym, a od 14:00 trwa matura na poziomie rozszerzonym, nieobligatoryjnym. Chęć przystąpienia do tego egzaminu uczniowie zadeklarowali już w lutym, w deklaracji maturalnej.

Na rozwiązanie testu uczniowie mają 190 minut. Tutaj jednak, odmiennie niż na poziomie podstawowym, arkusz egzaminacyjny składa się z dwóch, odrębnych części. Na rozwiązanie części pierwszej uczniowie mają 120 minut. Jest to część gramatyczna, sprawdzająca stosowanie struktur leksykalno – gramatycznych właśnie. Obejmuje ona słowotwórstwo, transformacje składniowe, a także zadania ogólne, sprawdzające znajomość struktur gramatycznych. Ta część obejmuje również wypowiedź pisemną. Można wybrać spośród trzech tematów, tym samym decydując się na napisanie rozprawki, recenzji, opisu lub opowiadania.

Druga część egzaminu trwa krócej, bo 70 minut. Jest to tzw. słuchanie. Poza tym, sprawdzana jest tutaj również umiejętność stosowania struktur leksykalno – gramatycznych (czytanka z testem wyboru, uzupełnianie „dziurawego” tekstu oraz wybór właściwiej formy gramatycznej).

Mówi się, że dzisiaj język angielski nie jest już językiem obcym. Sądząc po ilości przystępujących do egzaminu na poziomie rozszerzonym, można mieć pewność, że przynajmniej wśród młodzieży hipoteza ta ma sporą rację bytu. Młodzi ludzie dbają w ten sposób nie tylko o swoje wykształcenie, ale także na polepszenie pozycji na rynku pracy. Ponadto, same wyniki matur będą kluczowe już podczas czerwcowej rekrutacji na studia. Niemal każdy kierunek studiów wyższych stawia bowiem przed maturzystami wysokie wymagania, co powoduje, że ilość przystępujących do egzaminu na poziomie rozszerzonym jest tak duża.

Zobacz arkusze egzaminacyjne, oceń poziom trudności zadań, a po południu sprawdź również odpowiedzi.
Życzymy zatem powodzenia!

MATURA 2014. JĘZYK ANGIELSKI, POZIOM ROZSZERZONY - ODPOWIEDZI

ZADANIE 1.
1.1 effortless
1.2 catchy
1.3. advertisers
1.4. memorize
1.5. precision

zadanie 2.
2.1. (POSSIBLE) His help made it possible for our team to win the match.
2.2. (IF) Sarah acts as if she were (lub she was) a film star.
2.3. (MAKE) I couldn’t make out what she was saying as it was too noisy on the bus.
2.4. (LIKELY) A tight budget is likely to lower our living standards.
2.5. (RATHER) I would rather not spend so much money on holiday.

ZADANIE 4.
4.1. Dr Young started to work in the sanctuary before his father’s death. TRUE
4.2. Some of the locals are hired to protect the baboons living in the sanctuary. FALSE
4.3. There is a revival of interest in natural medicine among young people in Belize. FALSE
4.4. Dr Young is not satisfied with the higher education policy regarding natural sciences. TRUE
4.5. In his answer to the last question, Dr Young encourages the general public to support the sanctuary financially. FALSE

ZADANIE 5.
5.1. E. will not change consumers’ behaviour.
5.2. B. should have a more eye-catching design.
5.3. D. might be manipulated to mislead consumers.
5.4. A. enable people to avoid foods they consider harmful.
5.5. F. include too many details.

ZADANIE 6.
6.1. B.was expected to do it as part of her job.
6.2. D. easily got excited about local sights.
6.3. C. taken aback by the cost of the food.
6.4. A. made an unfavourable comment.
6.5. B. how her attitude to the ramblers has changed.

ZADANIE 7.
7.1. C. He was often impossible to find in an emergency.
7.2. A. That he had been reprimanded for his attempt to reform something.
7.3. B. the leak on the second floor
7.4. B. He asked one of the employees to handle the disturbance on the eleventh floor.
7.5. D. Peter McDermott

ZADANIE 8.
8.1. C. However, despite such minor incidents, things always came off peacefully enough.
8.2. F. The churning oars of the Oxford team narrowly missed hitting him.
8.3. B. The clash took the tip off one of the Oxford rowers’ oars.
8.4. A. In the confusion she stirred up, minutes went by before anybody realized that one of the oarsmen had collapsed after the race.

ZADANIE 9.
9.1. C. with
9.2. C. had gone
9.3. A. in the way
9.4. B. turned up
9.5. D. was a new bulb fitted
9.6. B. relief

MATURA 2013 ANGIELSKI POBIERZ arkusz - angielski poziom podstawowy (pdf)

MATURA 2013 ANGIELSKI POBIERZ transkrypcję - angielski poziom podstawowy (pdf)

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska