MATURA 2018 język polski rozszerzony ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI
Zaraz po egzaminie maturalnym z języka polskiego na poziomie rozszerzonym w tutaj znajdziecie arkusze egzaminacyjne CKE, i przykładowe odpowiedzi.
Na egzaminie trzeba też było wypełnić test. Część pytań odnosiła się do podanego tekstu. Jeden z tekstów opowiadał o tłumaczach, o ich popularności w XXI wieku. Zawierał wizję tłumaczy nie tyle z języka polskiego na obcy, tylko z polskiego na polski, tłumaczących „co autor miał na myśli”. - W teście były pytania o funkcje języka, trzeba było wskazać, jakie środki językowe opisują szacunek do osób – opowiadali nam też maturzyści. - Środki językowe – to mnie zagięło… Nie stylistyczne, tylko językowe – podkreślał jeden z zaskoczonych krakowskich maturzystów.
MATURA 2018 z języka polskiego poziom podstawowy
Egzamin rozpoczął się w piątek, 4 maja o godzinie 9. Poziom rozszerzony uczniowie napiszą o godzinie 14. Po maturze z języka polskiego opublikujemy dla Was ARKUSZE, PYTANIA, przykładowe ODPOWIEDZI. Każdego dnia będą przeprowadzane dwie sesje egzaminacyjne. Egzaminy maturalne kończą się 23 maja.
Matura 2018 Polski: wyniki poznamy 3 lipca
Prace maturzystów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów. Świadectwa zostaną przesłane do szkół przez okręgowe komisje egzaminacyjne do 3 lipca br. Tego samego dnia (3 lipca) ogłoszone zostaną również ogólnopolskie wyniki tegorocznego egzaminu maturalnego
Sprawdź ->>>
Matura 2018: sprawdź, co było na maturze w ubiegłym roku
- Polski był banalny - mówili rok temu zgodnie maturzyści z VIII LO w Krakowie. - Nawet polonistka zapytała kolegę, czy nie jest obrażony jej poziomem.
Ale na interpretację wiersza prawie nikt się nie zdecydował. - Nauczyciele mówili nam, że jak mamy wybór, to żeby pisać rozprawkę, bo wiersz na pewno sknocimy - tłumaczyli.
- Ja przeczytałam wiersz, ale był współczesny, nie można się było odnieść do żadnej wcześniejszej epoki, wiec zrezygnowałam z interpretacji - mówiła Marysia Mastak z klasy biologiczno-chemicznej VIII LO.
Maturzyści musieli się zmierzyć w sumie z 14 pytaniami. Wśród nich były trzy teksty źródłowe, a do nich pytania. Jeden tekst dotyczył zanikających języków plemienia indiańskiego. W kolejnym zadaniu uczniowie musieli streścić fragment tekstu „Mój dziwny Sienkiewicz”.
Autor: Joanna Urbaniec