Inwestycja zostanie poprowadzona po śladzie byłej kolejki wąskotorowej na odcinku Podmiejska Wola - Miechów - Bukowska Wola. Będzie obejmować budowę odcinków ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, ciągów pieszych oraz odcinków przebiegających po istniejących drogach (tam, gdzie szerokość pasa nie pozwala na wydzielenie niezależnej ścieżki rowerowej).
Planuje się też wykonanie miejsca obsługi rowerzystów z ławkami i stojakami rowerowymi, przeszkloną i zadaszoną wiatą. W ramach projektu wykonane zostaną punkty typu Bike&Ride w obrębie miasta, zlokalizowane w rejonie dworca PKP oraz dworca autobusowego. Punkty B&R będą wyposażone w wiatę oraz stanowiska, które pozwolą na bezpieczne pozostawienie roweru i skorzystanie ze środka komunikacji zbiorowej.
Trasa rowerowa będzie przebiegać przez tereny leśne (2,5 km), pola uprawne (3,6 km), tereny o charakterze luźnej zabudowy wiejskiej oraz przez część miasta o zwartej zabudowie jednorodzinnej (3 km). - Łącznie z odcinkiem trasy rowerowej, którą w ubiegłym roku zbudowaliśmy wzdłuż ulicy Szewskiej oraz przystosowanymi do potrzeb rowerzystów drogami serwisowymi północnej obwodnicy Miechowa, powstanie pętla o długości około 17 kilometrów - mówi burmistrz Dariusz Marczewski.
Firmy zainteresowane budową trasy powinny złożyć swoje oferty do 19 grudnia. Planowany termin zakończenia inwestycji to maj 2020 roku.
Zadanie jest miechowską częścią projektu „Współpraca międzygminna na rzecz niskoemisyjnej i zrównoważonej mobilności mieszkańców”, realizowanego wspólnie z gminami Słomniki, Krzeszowice, Sułoszowa, Iwanowice, Charsznica i Gołcza. Na budowę trasy Miechów zdobył dofinansowanie unijne w wysokości ponad 2,3 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego.
KONIECZNIE SPRAWDŹ: