Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Minęło pół roku inwestycji. Tak wygląda dziś obwodnica Oświęcimia do drogi S1. Zobaczcie zdjęcia i film z powietrza

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA
Na początku listopada 2022 roku w Oświęcimiu symbolicznie wbito łopatę w związku z budową obwodnicy miasta do drogi ekspresowej S1. Obecnie prace prowadzone są niemal na całej 9-kilometrowej długości przyszłej drogi. Zobaczcie galerię zdjęć i film z przelotu po pół roku inwestycji udostępnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Obwodnica połączy Oświęcim z drogą ekspresową S1

Rozpoczęcie inwestycji opóźniło się o kilka miesięcy w związku z odwołaniem ekologów i decyzją Naczelnego Sądu Administracyjnego, który przyznał im rację w związku z ewentualnym zagrożeniem dla strefy ochronnej ujęcia wody dla Oświęcimia.

Przelot nad budową obwodnicy Oświęcimia po pół roku inwestycji

Ostatecznie jednak cała procedura administracyjna dobiegła końca i połowie października wojewoda małopolski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. zrid), co umożliwiło podjęcie prac. Symboliczna łopata została wbita na początku listopada ub. roku.

Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA

- Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest częścią inwestycji związanej z budową brakującego odcinka S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej - podkreśla GDDKiA.

Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA

Obwodnica Oświęcimia przebiega po nowym śladzie

Jak podkreśla GDDKiA, południowe obejście Oświęcimia prowadzone jest całkowicie po nowym śladzie. Będzie to droga dwujezdniowa o długości 9,4 km i przechodzić będzie m. in. przez trzy nowe mosty nad Wisłą, Sołą i Młynówką. Zaczyna się na węźle Oświęcim w Bojszowach, skąd będzie przebiegać mostem nad Wisłą, następnie już w gminie Oświęcim przez Pławy oraz tunelem pod torami kolejowymi na ul. Ostatni Etap.

Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA

Na granicy miasta i gminu przetnie wiaduktem ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933. Dalej prowadzić będzie nowym mostem nad Sołą, następnie na wysokości ogródków działkowych na Kamieńcu pobiegnie w stronę drogi wojewódzkiej 948 i dalej granicą stawu Adolfin oraz ogródków na Starych Stawach za Castoramą włączy się do drogi 44.

Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji
Tak wygląda w budowie obwodnica Oświęcimia do drogi S1 po pół roku od rozpoczęcia inwestycji GDDKiA

Obecnie prace prowadzone są na niemal całej długości przyszłej obwodnicy, w tym na przeprawach przez Sołę i Wisłę oraz przy tunelu pod linią kolejową 93 Oświęcim - Czechowice-Dziedzice na ul. Ostatni Etap.

Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a głównym wykonawcą firma Budimex. Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska