Budowa przystanku była okazją do tego, by stworzyć architektoniczny symbol miasta XXI wieku. Powstał obiekt, który przez mieszkańców nazywany jest bunkrem. Lekkości nie dodadzą mu betonowe klatki schodowe, które poprowadzą na perony. W PKP przyznają, że projekt powstał w czasie, kiedy miasto planowało pod przystankiem parking i stąd tak toporne wykończenie.
Teraz w krakowskim myśleniu o urządzaniu miasta następuje zwrot. Parkingi planuje się na obrzeżach miasta, a betonozę ma zastępować zieleń i tereny rekreacyjne. Takie założenia towarzyszyły twórcom koncepcji zagospodarowania przestrzeni pod estakadami między ulicami Kopernika i Miodową oraz utworzenia placu przy Hali Targowej. Problem w tym, że to plany na kolejne lata, a przystanek kolejowy ma być oddany już za kilka miesięcy.
Pasażerowie po zejściu z peronów będą więc na razie trafiać do przestrzeni mało przyjaznej, nie budującej poczucia bezpieczeństwa, szczególnie po zmroku.
Przydałaby się szersza koncepcja stworzenia traktu pieszego z zielenią od nowego przystanku w kierunku Rynku. To mógłby być wstęp do odnowy Plant Dietlowskich.
Ogranicza się tam ruch samochodowy. Warto to wykorzystać, spojrzeć na archiwalne zdjęcia i zobaczyć rozmach, jaki towarzyszył budowie ogrodów na ul. Dietla.
Przystanek Kraków-Grzegórzki też będzie można w przyszłości poprawić. Skoro teraz przeprowadzany jest zabieg upiększania elewacji stadionu Wisły przed igrzyskami europejskimi, to nie powinno być przeszkód, by ulepszyć też obiekt kolejowy, tak by został odsłonięty widok na zabytkowe Stare Miasto i nowe Planty.
Niezwykły spacer po dawnym Krakowie. Zobacz, jak miasto wygl...
Podziemny Wawel jeszcze w tym roku!

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Góralskie królestwo Marty i Dawida Kubackich. W Szaflarach zbudowali piękny dom
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA