https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Most kolejowy nad Wisłą łączący Kazimierz i Zabłocie jest rozbierany. Będą kolejne utrudnienia w ruchu

Arkadiusz Maciejowski
PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Coraz bardziej postępuje rozbiórka krakowskiego mostu kolejowego nad Wisłą, łączącego Zabłocie i Kazimierz. - Z konstrukcji usuwane są wszystkie zbędne elementy, które mogłyby przeszkadzać w rozbiórce. Zgodnie z planem most zniknie z krajobrazu Krakowa do końca wakacji - informują kolejarze z PKP PLK. Kierowcy i piesi muszą przygotować się jednak na nowe utrudnienia w rejonie mostu.

FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj

Przypomnijmy, że dotychczas - między mostem Powstańców Śląskich a mostem Kotlarskim - znajdował się tylko jeden most kolejowy łączący Zabłocie i Kazimierz. To po nim przejeżdżały pociągi jadące z Płaszowa do centrum Krakowa.

Od kilku tygodni pociągi pokonują Wisłę jednak już pierwszym nowym mostem kolejowym, jednocześnie ruszyła rozbiórka starego mostu.

Trwa budowa nowych estakad w centrum Krakowa

Tak kolejarze zmieniają centrum Krakowa. Wielki rozmach! [ZD...

Docelowo w tym miejscu powstaną trzy nowe mosty z łącznie czterema torami (na jednym starym moście były tylko dwa tory).

13 lipca rusza następny etap rozbiórki mostu kolejowego.

- W związku z tym zamknięte zostaną chodniki na ul. Podgórskiej, a jezdnia będzie zwężona. Piesi będą poruszać się wyznaczonymi i odpowiednio zabezpieczonymi korytarzami - informują w PKP PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ewa

Teraz mosty szybko powstają bo na miejscu to się je tylko składa.

K
Ktoś
8 lipca, 07:25, Karol:

Trochę się to dziwne wydaje aby budować, aż trzy mosty z czterema torami. Wydaje się, że budowa jednego z czterema, albo dwóch z dwoma torami kosztowałoby taniej.

Być może można by trochę zaoszczędzić, ale jak chciałbyś to zrobić bez całkowitego zamknięcia tej trasy kolejowej?

K
Karol

Trochę się to dziwne wydaje aby budować, aż trzy mosty z czterema torami. Wydaje się, że budowa jednego z czterema, albo dwóch z dwoma torami kosztowałoby taniej.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska