Kolejny przetarg na odcinek linii kolejowej nr 104
Zwycięzca ogłoszonego przetargu będzie miał za zadanie modernizację linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka). Ważną częścią inwestycji będzie budowa peronów na przystankach Raba Niżna i Mszana Dolna Marki oraz stacji Mszana Dolna.
- Pomiędzy tymi miejscowościami wybudujemy zelektryfikowane tory kolejowe o wzmocnionych parametrach, którymi pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h. Istotnym fragmentem działań, w trudnym terenie podgórskim, będzie budowa licznych obiektów inżynieryjnych - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W sumie na przeszło 15-kilometrowym odcinku powstanie 66 budowli, w tym 14 mostów i 5 wiaduktów. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Kolejne 16 przejazdów zostanie zlikwidowanych i zastąpią je rozwiązania bezkolizyjne i nowe drogi.
Prace w Rabce Zaryte zostaną wznowione
Na odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna powrócą prace budowlane po tym, jak PKP PLK w wakacje rozwiązały umowę z poprzednim wykonawcą, który nie dotrzymywał przyjętego harmonogramu realizacji. Plac budowy został zinwentaryzowany i zabezpieczony. Na pozostałym fragmencie linii kolejowej (Mszana Dolna – Fornale) prace rozpoczną się od rozbiórki starych torów i przygotowania terenu pod nową inwestycję.
Kolejne wielomiliardowe przetargi dla tego projektu są przygotowywane. W planach PKP PLK ma ogłoszenie wszystkich postępowań do końca przyszłego roku.
Wielomiliardowa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawni komunikację w Małopolsce, skróci podróże do Zakopanego i Nowego Sącza oraz poprawi możliwości transportu pomiędzy Polską a Słowacją. Nową trasą pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Zakopanem pojedziemy za pięć lat.
