Budowa linii kolejowej Podłęże - Piekiełko otwiera szereg nowych możliwości. Skorzystają na tym mieszkańcy miast i miejscowości znajdujących się na trasie budowanej linii kolejowej, ale również miejsca, a których powstaje nowa infrastruktura.
To nowe stacje i przystanki, ale także obiekty, które na długie lata wpiszą się w krajobraz. Przykładem może być most kolejowy w Nowym Sączu. Poprzedni wybudowany został w 1884 roku.
Od tego czasu most służył sądeczanom przez długie lata. Jeszcze w 2022 roku kursował po nim pociąg retro, choć ruch pociągów pasażerskich wstrzymano tam w 2004 roku, a towarowy kilka lat wcześniej.
Uwieczniony też został na setkach fotografii, bo często wykorzystywany był jako plener zdjęciowy. Most był wpisany do ewidencji zabytków, ale przed rozpoczęciem inwestycji odbyły się konsultacje z inwestorem. Wtedy zapadła decyzja o jego rozbiórce.
Teraz w jego miejsce powstaje nowa przeprawa. Na oczach mieszkańców miasta inwestycja wchodzi w kolejne etapy i aktualnie most przypomina prezentowany na wizualizacjach obiekt.
Prace budowalne postępują zgodnie z planem i mimo panującej zimowej aury przebiegają w szybkim tempie. Aktualnie montowane są kolejne elementy stalowej konstrukcji.
