Zamkną przejazdy kolejowo-drogowe w Limanowej
Już od 15 stycznia w Limanowej kierowcy oraz piesi będą musieli przygotować się na utrudnienia w ruchu. Zamkniętych zostanie część przejazdów kolejowych na drogach prowadzących na osiedla. Firma Skanska, która zajmuje się modernizacją linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz a dokładniej odcinka "C" Tymbak - Limanowa przedstawiła projekt czasowej organizacji ruchu, który został już zatwierdzony przez starostę limanowskiego.

Planowane jest zamknięcie przejazdów drogowo-kolejowych w ciągu ulicy Słonecznej, Żuławskiego i Paderewskiego. Jak przekazała Jolanta Juszkiewicz, burmistrz Limanowej, 9 stycznia odbędzie się spotkanie w terenie z wykonawcą w celu ustalenia warunków ruchu pieszego.
- Z informacji od wykonawców wynika, że ruch pieszy będzie mógł być utrzymany w ciągu ulic Żuławskiego i Słonecznej. Natomiast ruch pieszy z ulicy Paderewskiego z uwagi na rozległe i głębokie wykopy będzie musiał być przekierowany do ulicy Kolejowej - wyjaśnia Juszkiewicz.
Maszyna z Chin przejdzie przez miasto
Z kolei firma Panas Transport z Sitańca wykonywać będzie transport maszyny wiertniczej TBM z Gdyni do Męciny na plac budowy tunelu kolejowego. Maszyna transportowana będzie w częściach, mimo to transporty te kwalifikują się jako przejazdy pojazdów nienormatywnych i odbędą się na podstawie zezwolenia dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Po uzgodnieniu przejazdu z zarządcami dróg przez Limanową, firma transportująca ubiega się o przejazd ulicami Krakowską, Piłsudskiego, Kopernika. Z racji tego, że most na ulicy Jana Pawła nie spełnia warunków, transport będzie musiał odbyć się ulicą Kopernika, dalej ul. Targową, Matki Boskiej Bolesne przez rynek i ul. Kościuszki.
- Burmistrz miasta jak zarządca dróg gminnych w Limanowej określa warunki przejazdu ulicami Kopernika, Targową i przez most ul. Targowej. Uzależniono zgodę na przejazd od wykonania ekspertyzy mostu ulicy Targowej czy nie wymaga podparcia na czas przejazdu oraz wykonania inwentaryzacji nawierzchni. Do 31 stycznia 2025 roku zapowiedziany jest przejazd dwóch transportów - mówi burmistrz Limanowej.
Pierwszy przejazd dotyczy jednego pojazd o rzeczywistej masie całkowitej zespołu ponad 133 tony z maksymalnym naciskiem na osi 11,5 tony. Natomiast drugi transport to kolumna czterech pojazdów o rzeczywistych masach całkowitych od 52 do 96 ton i maksymalny nacisk na oś od 7 do 10 ton. Przewiezienie całej maszyny wiertniczej według zapowiedzi ma się zakończyć na początku marca.
PKP PLK szacuje, że kolejna tunelownica w Męcinie będzie już na przełomie lutego i marca. Samo drążenie tuneli pod Pisarzową będzie trwać kilkanaście miesięcy, a realizować będzie je konsorcjum firm: Budimex SA, Gülermak Air Sanayi Inşaat ve Taahhüt oraz Gülermak.
Ze względów bezpieczeństwa kolejowa spółka, podobnie jak w przypadku transportu pierwszej maszyny, nie będzie informować o szczegółach logistycznych, ani konkretnych terminach.