Budowa mostu Kotlarskiego kosztowała ponad 130 milionów złotych i trwała od października 2000 do grudnia 2001 roku. Oficjalne otwarcie nastąpiło 8.12.2001.
Jego długość to ponad 160 metrów, a szerokość to blisko 37 metrów. Wykonawcą była Mostostal Kraków S.A. Po oficjalnym otwarciu mostu w grudniu 2001 zamknięto dla ruchu most Lajkonik 2, który stał nieopodal.
Pierwotnie był to typowo most drogowy, po którym poruszały się samochody. Dopiero 9 lat po jego otwarciu, uruchomiono biegnącą od Małego Płaszowa - przez most Kotlarski - do ronda Grzegórzeckiego nową linię tramwajową, z której obecnie codziennie korzystają tysiące pasażerów.
Choć obecnie bez tego mostu - posiadającego po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków - trudno wyobrazić sobie komunikację w tej części Krakowa, to nie brakuje głosów o niedociągnięciach. Chodzi m.in. o brak wjazdu z ul. Podgórskiej.
- 20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most. Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje i nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji - komentował kilka lat temu na naszych łamach Andrzej Szydłowski, mieszkający w pobliżu mostu Kotlarskiego.
Do dziś mieszkańcy Krakowa wspomnianego zjazdu nie doczekali się. I nie wiadomo kiedy się doczekają.
- Tak wyglądał Kraków ponad 100 lat temu z lotu ptaka. Wielu z tych miejsc już nie ma!
- Najmodniejsze świąteczne wianki na drzwi z okazji Bożego Narodzenia 2024
- Tak świętowano andrzejki w PRL. Wróżby, wosk i śpiew. Zobacz archiwalne zdjęcia
- MOJE MIEJSCE W KRAKOWIE. Andrzej Sikorowski: Od lat bywam tu prawie codziennie
