MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Od 1 września do Krakowa dojedziemy jeszcze szybciej. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h

Ewa Wacławowicz
PLK
Od 1 września podróżni szybciej dojadą do Krakowa z Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. To dzięki podniesieniu prędkości pociągów na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże. "Uruchomienie połączeń z prędkością do 160 km/h jest ostatnim etapem modernizacji krakowskiej linii średnicowej" - informują Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Wraz z wprowadzeniem korekty rozkładu jazdy, PLK zwiększyły dopuszczalną prędkość pociągów pasażerskich na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże do 160 km/h. Przełoży się to na skrócenie czasu podróży do stolicy Małopolski dla mieszkańców Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. Podniesienie prędkości na ok. 13-kilometrowym odcinku międzynarodowej linii kolejowej E30 nie byłoby możliwe bez gruntowej modernizacji torów i sieci trakcyjnej.

- Wymieniliśmy również rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a ich pracę koordynuje nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem pociągów. Za sprawne i bezpieczne podróże odpowiadają kolejarze w nowoczesnych centrach sterowania, zlokalizowanych na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów - mówi Piotr Hamarnik, rzecznik PLK

Inwestycja w infrastrukturę

Przyspieszenie pociągów pasażerskich to efekt jednej z największych inwestycji kolejowych w historii Krakowa. Przebudowano tory pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Powstały nowe estakady, mosty kolejowe i wiadukty. Podróżni mogą korzystać z nowoczesnych peronów na stacjach, a nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień poprawiły dostęp do kolei i ułatwiły łączenie podróży. - Dzięki dwóm dodatkowym torom na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, oraz jednemu na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, umożliwiliśmy dalszy rozwój kolei aglomeracyjnej - dodaje Hamarnik.

Główne roboty budowlane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” zakończyły się w zeszłym roku. Inwestycja za przeszło 1,2 mld zł netto była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. "Zadanie stanowi kolejny element modernizacji międzynarodowego szlaku kolejowego E30, który łączy m.in. Ukrainę, Polskę i Niemcy. Przewoźnicy i podróżni już korzystają z efektów tych inwestycji m.in. na trasach Rzeszów – Kraków i Kraków – Katowice" - czytamy w komunikacie PLK.

Polacy opracowali lek na śmiertelną chorobę

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska