Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Most nad Wisłą w ciągu obwodnicy Oświęcimia
Konstrukcja mostu nad Wisłą ma 432 m długość (jezdnia w kierunku Mysłowic) oraz 420 m (jezdnia w kierunku Krakowa). Leży na granicy gmin Bojszowy w województwie śląskim i Oświęcim w Małopolsce. Powstawała techniką nasuwania podłużnego.


Na zachodnim, śląskim brzegu rzeki zbudowano stanowisko prefabrykacji. To właśnie na nim przygotowywane były kolejne segmenty mostu.
- Dziś zakończyliśmy nasuwanie segmentów mostu. Siłowniki pchały konstrukcję ważącą 10 tys. ton dla każdej jezdni. Do przesunięcia było 17 segmentów dla jezdni w kierunku Krakowa i dla jezdni w kierunku Mysłowic. Każdy z nich ma 12 metrów szerokości, do 27,5 m długości oraz 3,6 m wysokości. Waży maksymalnie ok. 600 ton - wylicza GDDKiA.


Przygotowanie każdego trwało około pięć dni, a jego wysunięcie pięć godzin. Siłowniki przesuwały go w tempie 5,5 m/h. - Każdy kolejny segment wydłużał konstrukcję mostu. Tym samym segment, który dziś „dotarł” na drugi brzeg Wisły, to równocześnie pierwszy, który opuścił śląską stronę rzeki - tłumaczy Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji krakowskiego Oddziału GDDKiA.


W najbliższych tygodniach GDDKiA planuje połączenie segmentów drugiego mostu powstającego nad Sołą.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Społem w Oświęcimiu ma 75 lat. Historia zapisana na archiwalnych zdjęciach. Galeria
- Most na Wiśle w ciągu obwodnicy Oświęcimia. To już końcowe metry! Zdjęcia
- Bezpłatne prozdrowotne programy profilaktyczne dla mieszkańców powiatu oświęcimskiego
- Tak kibice Re-Plast Unia Oświęcim fetowali awans swoich pupili do półfinału
- Duża i ważna inwestycja na Osiedlu nad Sołą w Kętach
- Wkrótce w Kętach ruszy budowa ostatniego odcinka obwodnicy centrum miasta
