Przeprawa nad torami będzie miała około 115 metrów długości, łukową konstrukcję i jednopasmową jezdnię o szerokości około 7 m. Jej realizacja połączona będzie z przebudową układu komunikacyjnego. Powstanie też nowy dworzec autobusowy oraz parking na blisko 40 miejsc postojowych. Wiadukt w Bukownie nad torami staje się faktem, a o konieczności jego powstania zaczęto mówić w latach 70. minionego stulecia.
Dofinansowanie w wysokości 23 752 857 zł pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i jest najwyższe w naborze z 2022 roku. Dodatkowe 10,9 mln zł pochodzi z drugiej edycji Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.
Most w Bukownie inwestycją marzeń
Most w Bukownie był dla kierowców inwestycją marzeń. Tory kolejowe przebiegające przez Bukowno dzielą miasto na dwie części. Aby przejechać samochodem między nimi, trzeba kierować się na przejazdy kolejowe na skrajach miasta: przy ulicy Leśnej lub przy Puza. Te dwa miejsca dzieli około czterokilometrowy odcinek drogi. Kierowcy chcący przedostać się na drugą stronę miasta często zmuszeni są do czekania na przejazdach. Rozwiązaniem tego problemu było właśnie wybudowanie wiaduktu.
- Wiadukt w Bukownie to szczególnie symboliczna inwestycja, pokazująca jak działają fundusze rządowe. Udało się pozyskać pieniądze na na ten strategiczny projekt. Teraz czas na jego realizację - podkreśla wiceminister sportu i turystyki, poseł ziemi olkuskiej Jacek Osuch.
Rzeczywistość pokazuje, że marzenia się spełniają, choć na ich realizację czekano kilkadziesiąt lat. To dwa pokolenia.
– Kwota wsparcia naszej inwestycji jest olbrzymia dla 10-tysięcznego miasta. Jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy się do tego przyczynili – zwraca uwagę burmistrz Bukowna Mirosław Gajdziszewski.
Oddech ulgi dla Bukowna
Planowany czas ich zakończenia to koniec 2024 roku. Ogólna wartość tego przedsięwzięcia wynosi 47 505 715,27 zł.
– Wiadukt, który powstanie w Bukownie rządowym funduszom połączy dwie części miasta. To znacznie ułatwi komunikację. Powstanie tego bezkolizyjnego połączenia będzie prawdziwym „oddechem ulgi” dla wszystkich, którzy korzystali z tamtego przejazdu. Rogatki przed torami kolejowymi wstrzymywały samochody osobowe i dostawcze, ale także pojazdy straży pożarnej czy karetki pogotowia. Budowa wiaduktu to oszczędność czasu i pieniędzy, a przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa mieszkańców – mówi wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Atrakcje powiatu olkuskiego związane z wielowiekową historią górnictwa w regionie
- Mieszkańcy osiedla Słowiki w Olkuszu czują się wykluczeni komunikacyjnie
- XVI Turniej Rycerski w Rabsztynie pod Olkuszem. Dwa dni pełne atrakcji
- Pijany kierowca doprowadził do wypadku z motocyklem. Dwie osoby zostały ranne
- W Krzywopłotach uroczyście powitano wakacje. Zabawa była przednia
- Mieszkańcy bawili się podczas otwarcia odkrytego basenu w Wolbromiu
