Gdy mieszkańcy miasta wspólnie biorą sprawy w swoje ręce, sukces musi być murowany. Nie inaczej było w ostatnim plebiscycie „Turniej Miast”, w którym do zgarnięcia na promocję swojego regionu była pokaźna pula pieniędzy. Gorlice okazały się najlepsze spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu. O zwycięstwie decydowała największa liczba oddanych na dane miasto głosów w internecie.
W konkursie Zumi gorliczanie oddali ponad 6 tysięcy głosów, zdobywając nagrodę główną - 250 tysięcy złotych. Pieniądze te przeznaczone zostaną na kampanię promocyjną dla miasta w serwisie zumi.pl oraz portalu onet.pl. - Gdy zgłaszałem Gorlice do tego konkursu, to tak naprawdę nie robiłem sobie większych nadziei - mówi Marcin Gugulski z urzędu miasta. - Efekt przekroczył zdecydowanie moje oczekiwania.
W akcję mobilizowania gorliczan do wzięcia udziału w głosowaniu włączył się aktywnie student Uniwersytetu Rzeszowskiego, gorliczanin Marek Podraza. - To całkowicie naturalne, przecież każdemu z nas zależy, aby pokazać piękno naszego miasta w szerszej skali - stwierdza Marek, który wysłał do osób aktywnych na portalu 19 tysięcy zaproszeń. Swój udział w wydarzeniu zadeklarowało 2800 osób.
Nagroda tym cenniejsza, że budżet na promocję miasta na przyszły rok to około 350 tysięcy zł. Po zaplanowaniu wydatków niewiele zostaje na zewnętrzną promocję. - Ten konkurs spadł nam jak gwiazdka z nieba - mówi Marcin Gugulski z Urzędu Miasta w Gorlicach. - Mogę zapewnić, że w pełni wykorzystamy te środki i pokażemy się z dobrej strony. Marek miał świetny pomysł i bardzo się napracował. Razem już obmyślamy kolejne akcje - dodaje.
Kilka dni po zakończeniu głosowania na portalu społecznościowym powstał kolejny profil - Gorlice na plus. Marek Podraza postanowił wyszukiwać konkursy, w których miasto będzie mogło wziąć udział. - Nie może zmarnować się potencjał, jaki udało się zgromadzić w czasie tego głosowania - dodaje.
