Krakowski Wagon N#26
- Egzemplarz o numerze inwentarzowym #26 pochodzi z 1954 roku i służył do końca lat ’80 na Górnym Śląsku. Został on odremontowany przez MPK SA na początku lat ’90, a następnie trafił do muzeum w Norymberdze, gdzie eksponowano go jako zastępstwo za oryginalny tramwaj KSW. Do Krakowa powrócił w 2006 roku i jest jednym z niewielu zachowanych w naszym kraju egzemplarzy prezentujących stan fabryczny tego typu tramwajów - opisuje MPK SA.
Poznański Wagon ND#436
Z kolei o wagonie ND#436 MPK pisze tak - To jeden z dwóch w Polsce wagonów ND produkcji Sanockiej Fabryki Wagonów, doprowadzony do stanu fabrycznego. Wagony z tej fabryki były pierwszymi wagonami generacji N, które zostały dostarczone do Poznania w 1951 roku. Remont jedynego zachowanego wagonu (który w 1984 roku został zdjęty z ewidencji ruchu osobowego, i przekwalifikowany na wagon szkoleniowy kończąc służbę w 1992 roku) rozpoczął się w 1996 roku i trwał do końca 2012 roku. Wpisaniu go do rejestru zabytków ruchomych możliwe było przywrócenie wszystkich elementów wyposażenia zgodnych z początkiem eksploatacji.
W niedzielę linia nr 0 kursuje na trasie z przystanku Dajwór do Cichego Kącika.
- 8 najbardziej trujących grzybów w polskich lasach. Niektóre są śmiertelnie groźne!
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Oto małopolskie: Malediwy, Chorwacja, Prowansja, Toskania, a nawet Hawaje!
- Najbardziej betonowe miejsca w Krakowie. Oto ranking "betonowych pustyń"
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów
Najspokojniejsze kraje na świecie, zobacz zestawienie
