Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Gotowy trzeci fragment obwodnicy zachodniej Kęt
Inwestycja zakończona pod koniec minionego roku jest trzecim fragmentem obwodnicy. Ma długość ponad 400 metrów. Jej koszt wyniósł przeszło 5 mln 152 tys. zł z czego ponad 4 mln 702 tys. zł zostało pokryte dzięki dofinansowaniu uzyskanemu przez gminę Kęty z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

- Była to trudna część inwestycji ze względu na bliskość zabudowań - zaznacza Marcin Śliwa, p.o. burmistrza Kęt.
Obejmowała budowę drogi o szerokości 7 metrów z chodnikiem z jednej oraz ciągiem pieszo-rowerowym z drugiej strony. Ponadto m.in. przebudowane zostały skrzyżowania z ulicami Zieloną i Świętokrzyską oraz os. Kamieniec oraz wykonano kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne.

Cała obwodnica Kęt w drugiej połowie 2025 roku
Gmina Kęty ogłosiła już przetarg na budowę ostatniego fragmentu zachodniej obwodnicy od ul. Klasztornej do ul. Staszica.
- Będzie miał długość ok. 1,5 km. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planami, to wczesną wiosną tego roku powinna rozpocząć się budowa. Wykonawca na jej realizację będzie miał 18 miesięcy. Prace na tym etapie powinny być o tyle łatwiejsze, że będzie to droga prowadzona po całkowicie nowym śladzie - mówi Marcin Śliwa.

Na ten odcinek Kęty także zdobyły dofinansowanie w wysokości ok. 20 mln zł, a całość ma kosztować ponad 21 mln zł.
Budowa całej obwodnicy ze względu właśnie na duże koszty przekraczające w sumie 40 mln zł została podzielona na etapy. Inwestycja rozpoczęła się w 2019 roku. Pierwszy odcinek prawie 500-metrowy od ul. Mickiewicza do Staszica został oddany pod koniec 2020 roku. Kolejny półkilometrowy fragment między ulicami Spacerową i Sobieskiego zakończył się we wrześniu 2021 roku.

Był najtrudniejszym etapem całego przedsięwzięcia ze względu na budowę wiaduktu kolejowego i ronda. Kosztował przeszło 11 mln zł.
Projekt ostatniego odcinka obok samej jezdni przewiduje budowę m.in. chodnika i ścieżki rowerowej, zatok autobusowych, oświetlenia i przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
- Obwodnica odciąży od ruchu samochodowego centrum miasta na kierunku północ - południe - dodaje Marcin Śliwa.
Będzie łączyła drogę krajową nr 52 z trasą wojewódzką 948 na rondzie przy ul. Mickiewicza, co ułatwi także życie kierowcom podróżującym z Oświęcimia do Bielska.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Na narty w Alpy bezpośrednim pociągiem z Krakowa i Oświęcimia
- Klubowicze wrócili do Energy2000 w Przytkowicach. Dyskoteka znów działa!
- Jak zasadzić świąteczną choinkę? Co zrobić, by bożonarodzeniowe drzewko się przyjęło?
- Niezwykła kolekcja szopek krakowskich. Te eksponaty trafiły na listę UNESCO
- Najważniejsze inwestycje w Małopolsce zachodniej w 2024 roku. Sporo się zmieni
- Dużo firm z Małopolski zach. w najlepszej setce województwa. Miliardowe przychody
