Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa S1 od węzła Oświęcim do Bielska-Białej
Cała inwestycja związana z budową brakującego 40-kilometrowego fragmentu trasy S1 jest podzielona na cztery odcinki. Na dwóch z nich między Oświęcimiem a Dankowicami oraz dalej do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej prace rozpoczęły się we wrześniu i październiku 2022 roku.

Najbardziej zaawansowany jest właśnie pierwszy 15-kilometrowy fragment od węzła Oświęcim do Dankowic. Tutaj pierwotny termin zakończenia prac przewidywany był 26 lipca tego roku, ale w związku z odkryciami archeologicznymi na wysokości Jawiszowic i zawieszeniem robót budowlanych na prawie rok został wyznaczony nowy na 5 czerwca 2025 roku. Sądząc po tempie inwestycji wydaje się realny.
- Niespodzianek archeologicznych na tym odcinku już raczej nie będzie, bo prace w tym zakresie zostały zakończone, ale oczywiście nie można wykluczyć innych przeszkód - podkreślają w GDDKiA.

Mają jednak nadzieję, że takich nie będzie, podobnie jak kierowcy, którzy nie mogą doczekać się nowej trasy. Dotyczy to także kierowców z Małopolski, szczególnie zachodniej części, w tym Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego.
- Zadanie obejmuje m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe - wylicza GDDKiA.

Koszty budowy tego odcinka sięgają blisko 1 mld złotych.
Prace od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku
Efekty widać także na odcinku od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku o długości 12 km, który będzie kosztować prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok.
Wstępnie zakończenie prac na tej części było planowane w trzecim kwartale tego roku, ale jest to już nierealne. GDDKiA będzie więc negocjować nowy termin.

Obwodnica Oświęcimia w drugiej połowie przyszłego roku
Bez większych problemów przebiegają także prace związane z południową obwodnicą Oświęcimia. 9-kilometrowa trasa, która będzie nowym śladem drogi krajowej 44, ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku. Budowa obwodnicy rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku.
Nie ruszyły prace od węzła Oświęcim w stronę Śląska
Nie ruszyła natomiast jeszcze budowa S1 między węzła Oświęcim w stronę Bierunia i Mysłowic-Kosztowy. Przeciągają się procedury administracyjne związane z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji.

Więcej zdjęć:
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Wielka woda niosła strach i zniszczenia. Pamiętne powodzie w 1997, 2001 i 2010 roku
- Bali, Hawaje, Zanzibar? Nie to kąpielisko w Małopolsce! Godzina drogi od Krakowa
- Nowa ważna trasa na południe Europy na ostatniej prostej. Przebieg robi wrażenie!
- Dobra zabawa na Święcie Małopolskiej Jury. Gwiazdą wieczoru Maciej Maleńczuk
- Rusza letni sezon na basenach i kąpieliskach. Nowe atrakcje i ceny
- Premiera singla Justyny Haberki, Polskiej Miss 2023. Posłuchajcie piosenki
