Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu coraz poważniej rozważają możliwość zamontowania wzdłuż ulicy Długiej kamer lub urządzeń wydających sygnały dźwiękowe. Wszystko dlatego, że skutecznie nie pomaga nawet wyraźna, czerwona linia. Kierowcy wciąż nieprawidłowo parkują, blokując przejazdy tramwajom.
- Spotkaliśmy się już z przedstawicielami firmy Comarch i wspólnie zastanawialiśmy się nad różnymi rozwiązaniami. Chodzi m.in. o urządzenia do analizy video, znaki zmiennej treści lub komunikaty akustyczne - mówi Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT. - Nasz dział techniczny jest gotowy do współpracy - dodaje.
Nowe urządzenia mogłyby działać np. tak, że jeśli część samochodu wystawałaby poza wyznaczoną linię, wtedy przez czujniki wydawane byłyby dźwięki ostrzegawcze. Urzędnicy nie podają na razie, kiedy mogłyby się pojawić, ale oczywiste jest, że powinno stać się to jak najszybciej.
Od czerwca - gdy wzdłuż ul. Długiej wymalowana została ostrzegawcza, czerwona linia wyznaczająca granicę, której zaparkowane auta nie powinni przekraczaj - doszło i tak do 15 przypadków, w których tramwaje nie mogły przejechać. Bo auto wystawało na torowisko. W jednym z przypadków ruch musiał być wstrzymany na prawie godzinę. Co prawda wspomniane 15 przypadków to i tak mniej niż jeszcze w pierwszej połowie roku.
Dla przykładu, tylko w maju było ich 12. Ale pasażerów to, że jest trochę lepiej, nie zadawala. W ubiegłym tygodniu nie wytrzymali i sami przepchnęli auto blokujące przejazd. - Za każdym razem, gdy samochód blokuje ruch tramwajów cierpią na tym podróżni. Trzeba więc podejmować kolejne działania, aby do takich blokad nie dochodziło - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.
Dodaje, że MPK i straż miejska systematycznie kontrolują krakowskie ulice, w tym m.in. Długą, w ramach akcji „Wystarczy 1 metr” (by tramwaje bez zatrzymywania mógł swobodnie przejechać obok zaparkowanego auta). Po statystykach widać jednak wyraźnie, że kontrole szczególnie straży miejskiej - za niewłaściwe parkowanie, które uniemożliwia przejazd tramwaju są nakładane mandaty w wysokości 300 zł - wciąż wielu kierowców nie odstraszają. Powinny zostać zintensyfikowane.
Oczywiście, niedługo problem tymczasowo się rozwiąże. Jeszcze w tym miesiącu, w związku z przebudową ul. Basztowej, zamknięte zostanie jej skrzyżowanie z ul. Długą. Prawdopodobnie przez wiele tygodni nie będą kursowały tramwaje przez ul. Długą. W końcu jednak na tę trasę powrócą i powróci problem pasażerów.
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 19
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolski